آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 دی ماه 1395 = 17-01 2017

افزایش ارزش پوند بعداز سخنان مقام انگلیسی

به گزارش روزنامه لوفیگارو، سخنان نخست وزیر انگلیس درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا باعث افزایش چشمگیر ارزش پوند برابر دیگر ارزهای معتبر جهان شد.

اینکه ترزا می نخست وزیر انگلیس گزینه «برگزیت سخت»،(نماندن در بازار واحد اروپا و محدود کردن آزادی رفت و آمد کارگران به انگلیس) را در پیش گرفته است باعث افزایش ارزش پوند برابر یورو و دیگر ارزهای معتبر جهان شد.

ارزش پوند انگلیس برابر یورو و دیگر ارزهای معتبر جهان در روزهای اخیر به علت ترس از پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پایین ترین سطح خود طی 30 سال گذشته رسیده بود اما امروز پس از آنکه نخست وزیر انگلیس، در سخنرانی خود اعلام کرد انگلیس به طور کامل و نه نصفه نیمه از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد بازار ارزی و مالی این کشور را تکان داد. تاکنون بیشتر گمانه زنی ها حاکی از آن بود که انگلیس در روند خروج از اتحادیه اروپا تلاش خواهد دسترسی به بازار واحد اروپا را برای خود حفظ کند.

همانطور که انتظار می رفت سخنان نخست وزیر انگلیس درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا بسیار قاطع بود. او برخلاف آنچه تصور می رفت سخت ترین حالت را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در نظر گرفت. با این سخنرانی به چندین ماه بلاتکلیفی که دراین باره وجود داشت پایان داده شد. او گفت گسست میان انگلیس و اتحادیه اروپا روشن و کامل خواهد بود. به این معنا که دیگر مهاجران و کارگران نمی توانند آزادانه وارد انگلیس شوند و از آن طرف انگلیس نیز نمی خواهد به بازار مشترک اروپا دسترسی داشته باشد.

بعد از این سخنان قاطع ترزا می بود که ارزش پوند انگلیس برابر یورو به یک باره افزایش یافت. به گونه ای که هر 86 ممیز 33 صدم پنی(هر 100 پنی معادل یک پوند) برابر یک یورو داد و ستد شد. این درحالی است که در معاملات روز دوشنبه همین هفته هر 88 پنی برابر یک یورو داد و ستد می شد.
ارزش پوند انگلیس در ‏برابر دلار هم به شدت افزایش یافت. در داد ‏و ستدهای سه شنبه، هر پوند ‏انگلیس برابر یک ممیز 2389‏ده هزارم دلار( معادل هر ‏هزار پوند، برابر هزار و ‏238 دلار و 90 سنت‏) خرید و فروش شد.‏

این در حالی است که در معاملات دوشنبه ارزش هر پوند انگلیس به یک دلار و 20 سنت رسیده بود که پایین ترین ارزش برابری این دو ارز از 32 سال پیش تاکنون بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: