آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 بهمن ماه 1395 = 06-02 2017

حمله سایبری هکرهای دولتی روسیه به نروژ

سرویس اطلاعات نروژ/PST موردحمله سایبری از سوی هکرهای دولتی روسیه قرار گرفت.وزارت خارجه، دفاع، سرویس اطلاعات و سایر سازمان‌های نروژی در اسلو توسط گروه هکری APT ۲۹ موردحمله قرار گرفتنددر حالی که اعضای این گروه متهم به حمله سایبری و دخالت در سیستم انتخابات امریکا هستند که منجر به پیروزی ترامپ شدند.

به گزارش خبرآنلاین، کریستین هاگستویل، از ماموران سازمان اطلاعات نروژ در این رابطه گفت: دراین حمله ۹ ایمیل آلوده از نوع فیشینگ برای مقامات ارسال شد. وی افزود انگیزه حمله‌کنندگان مشخص نیست اما یک کشور متحد و دوست نروژ این حمله را گزارش داده است.مارتین برنسون سخنگوی سازمان اطلاعات نروژ گفت حمله موفقیت‌آمیز نبوده و اطلاعاتی نیز لو نرفته است.

جالب اینجاست به رایانه مقامات حزب کارگر که معمولاً حزب برتر در این کشور محسوب شده و فعلاً اپوزسیون است، نیز حمله شده است.نروژ عضو ناتو و یک همسایه خوب برای روسیه تلقی می‌شده، اما ممکن است داستان بحران اوکراین و تحریم اخیر روسیه توسط این کشور و برنامه‌های آتی ناتو برای روسیه دلیل این حمله پیشگیرانه برای کسب اطلاعات باشد.روسیه چند روز پیش برای دو دیپلمات نروژی ویزای ورود به مسکو را صادر نکرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: