آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 بهمن ماه 1395 = 16-02 2017

فرانسه: تکنولوژی "اینترنت اشیاء" در ایران

رادیو فرانسه: شرکت فرانسوی سیگفاکس یک قرارداد همکاری در زمینه توسعه شبکه ارتباطی "اینترنت اشیاء" در سراسر ایران، با شرکت پارس‌نت (از زیرمجموعه‌های شرکت پارس آنلاین) امضا کرد.

شرکت پارس نت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "همکاری پارس‌ نت و سیگفاکس برای اولین بار، ایران را بر لبه تکنولوژی جدیدترین دستاوردها در حوزه فناوری اطلاعات قرار می‌ دهد."

اینترنت اشیاء (Internet of Things) امکان اتصال تمامی دستگاه‌‌ها را از طریق سنسورها هوشمند و بر بستر اینترنت برای کاربران فراهم می‌آورد.

با ایجاد و گسترش شبکه اینترنت اشیاء، عملاً شهروندان ایرانی می توانند اطلاعاتی را در مسافت‌های بلند توزیع کنند و میان مثلا کنتور برق، دستگاه‌های الکتریکی یا خودروها ارتباط برقرار کنند.

امضای قرارداد میان یک شرکت ایرانی با سیگفاکس، در حالی است که سال گذشته تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به دنبال توافق هسته‌ای این کشور با قدرت‌های جهانی برداشته شد.

سیگفاکس (Sigfox) که در سال ۲۰۰۹ در نزدیکی شهر تولوز در جنوب غرب فرانسه تأسیس شده، اکنون در ۳۰ کشور جهان در زمینه "اینترنت اشیاء" فعال است و ایران سی و یکمین مقصد این شرکت است.

سیگفاکس قصد دارد فعالیت خود را تا سال ۲۰۱۸ در بیش از ۶۰ کشور جهان توسعه دهد.

شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ و توتال، حدود ۲۲۰ میلیون یورو در سیگفاکس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: