آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 بهمن ماه 1395 = 18-02 2017

تخریب خانه‌ها و مدارس فرسوده در فارس

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که برای استان‌های درگیر سیل شامل فارس، هرمزگان، بوشهر و کرمان هر کدام ۵ میلیارد تومان برای جبران خسارات وارد شده از دولت درخواست کرده‌ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبار موافقت شود.

اسماعیل نجار (رییس سازمان مدیریت بحران کشور) که هم اکنون برای بازدید از آخرین وضعیت حادثه سیل در فارس، وارد این استان شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: امروز مسوولان دیگری از جمله معاون وزیر بهداشت، رییس اورژانس، دبیرکل هلال احمر، معاون وزیر راه و رییس بنیاد انقلاب اسلامی برای بررسی آخرین وضعیت در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در فارس بیش از ۴۰۰ میلیمتر بوده است، افزود: بارندگی و سیل، ۲۷ شهر استان را درگیر کرد و در حال حاضر راه شیراز-جهرم به دلیل تخریب دو دهانه پل قطع است.

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه روز گذشته برق به دلیل ورود سیلاب به یک پست برق در تمامی استان قطع شده بود، گفت:‌ البته خوشبختانه برق جهرم تا ساعت ۵ عصر وصل شد. شبکه آب نیز در لارستان، گراش و خنج به علت شکسته شدن خط انتقال آب از سد سلمان فارسی در ۳۵ کیلومتری شهر خنج قطع است.

نجار با بیان این مطلب که تعدادی از مدارس فرسوده و غیرمقاوم با مشکل ریزش سقف و یا چکه کردن آب مواجه هستند، ادامه داد: تعداد قابل توجهی از اماکن مسکونی غیرمقاوم و فرسوده در روستاها تخریب شده و کارشناسان از امروز پیگیر برآورد خسارات هستند.

وی افزود: همچنین در این حادثه طبیعی، یک کودک ۱ و نیم ساله افغانی که بغل مادرش بوده به درون کانال آب سقوط و فوت کرد و یک نوجوان ۱۴ ساله نیز که روز جمعه با موتور قصد عبور از رودخانه فصلی را داشته، غرق شد.

رییس سازمان مدیریت بحران اضافه کرد: استان فارس یکی از استان‌هایی بوده که در چندین سال اخیر به دلیل خشکسالی در بحث آب شرب، کشاورزی و صنعت مشکلاتی داشته است که همه مسوولان از این موضوع نگران بودند که خوشبختانه با این بارش بخش زیادی از مشکلات حل شده و اسباب خوشحالی کشاورزان و دامداران را فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به سد جهرم آسیبی نرسیده است، گفت: عوامل اجرایی بر روی سد ثانیه به ثانیه گزارش می‌دادند و اصلا آب در سد جهرم سرریز نداشته است؛ فقط ۴ مورد از سدهای خاکی که مجموعه آب آنها به ۲۰۰ هزار متر مکعب نمی‌رسیده، آسیب دیده است، البته همکاران ما مسیری که احتمال می‌دادند، به علت شکسته شدن سدها، روستاییان با مشکل مواجه شوند، تخلیه و به جای امن انتقال داده‌اند.

نجار اعلام کرد که برای استان‌های درگیر سیل شامل فارس، هرمزگان، بوشهر و کرمان هر کدام ۵ میلیارد تومان برای جبران خسارات وارد شده از دولت درخواست کرده‌ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبار موافقت شود.

رییس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه برای مسکن‌های روستایی پنج میلیون تومان وام بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان وام کم‌بهره پرداخت خواهد شد، گفت: برای مسکن‌های شهری نیز ۶ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود و تا سقف ۳۰ میلیون تومان نیز وام کم‌بهره به آنان تعلق خواهد گرفت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: