آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 اسفند ماه 1395 = 24-02 2017

سپاه: نرمش در برابر دشمن راه نجات نیست

بیرجند- ایرنا- فرمانده سپاه امام علی (ع) استان قم، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری فرمودند، « اگر راه امام را عمدا یا سهوا به فراموشی بسپاریم حتما سیلی خواهیم خورد »، گفت: نرمش، آرامش و ذلت پذیری در مقابل دشمن راه نجات این ملت نیست بلکه بر شاخ نشستن و از بن بریدن است.

سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی، روز جمعه در رزمایش راهیان بیت المقدس خراسان جنوبی که در منطقه عمومی بیدخت بیرجند برگزار شد، افزود: امروز، آمادگی در مقابل دشمن یکی از اصول نظام است، از دشمنی استکبار ذره ای کم نشد، بلکه روز به روز بیشتر هم می شود.
وی ادامه داد: دشمنی استکبار نسبت به نظام ایران، دیرینه است، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون رئیسان جمهوری آمریکا مرتب از گزینه دفاعی روی میز است، صحبت کرده اند و از آن زمان هم لحظه ای آرام هم ننشسته اند.
به گفته وی در حالیکه در یک طرف، جبهه مردمی به علمداری امام (ره) و مقام معظم رهبری و در طرف دیگر پرچمداری جبهه کفر به هدایت و مدیریت کاخ نشینان آمریکایی، همواره جنگی بود که هنوز تعطیل نشده و نخواهد شد.
فرمانده سپاه امام علی (ع) قم با اشاره به اینکه استکبار دست از جنایت و دست اندازی برنخواهد داشت، عنوان کرد: کودتاهای مکرر، قتل عام مردم، جنگ تحمیلی و ... جنایت های کم نظیری است که استکبار به این ملت تحمیل کرد و ترور 17 هزار نخبه پیرو ولایت فقیه که به گفته امام(ره) هر کدام یک ملتی بودند از دیگر جنایات استکبار در ایران است.
وی با اشاره به اینکه بهشتی ها و مطهری ها رفتند به اینجا رسیده ایم، افزود: روزی برای گلوله ای پیش پا افتاده با مشکل مواجه بودیم، امروز به همت جوانان بهشتی صفت، موشک های دور بردی ساخته ایم که چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.
سرتیپ احمدی، اظهار کرد: استکبار به خوبی دریافت، ایران را با آن تصوری که در زمان جنگ داشتند و باز هم شکست خوردند، زمین تا آسمان فرق کرد، اگر روزی با خون جگر افرادی آشنا به سلاح های نظامی پیدا می کردیم امروز خوشبختانه تمامی نوجوانان بسیجی ما هم آشنایی کامل دارند.
به گفته وی در این ارتباط با تمام دانسته های آنها، بازهم مواقعی نیاز است تا پرده ای از عناصر قدرت نظام را نشان دهیم تا با چشم خود قدرت دفاعی- نظامی مردم این مرز و بوم را برپایه اصل ارزش های دینی و معنوی ببینند.

** به دنبال جنگ نیستیم
فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) قم، گفت: ما به دنبال جنگ نیستیم زیرا ذات جنگ تخریب و آسیب زدن به زیرساخت های خدماتی- رفاهی مردم است اما با قدرت در مقابل کسانی که قصد تجاوز داشته باشند ایستادگی خواهیم کرد.
احمدی ادامه داد: راه ملت ما ایجاد جنگ نیست بلکه همان راهی است که سید الشهدا(ع) بنا نهاد و امام امت و مقام معظم رهبری دنباله رو آن هستند و بر اصول و مبانی دفاع از ارزش های اسلام پایدار است.
وی با اشاره به اینکه راه مقاومت راه پایداری است، افزود: برای استواری نظام نباید حتی ذره ای در عزم و اراده ملت خدشه ای وارد شود و مردم شهید پرور و استوار ایران این مهم را در راهپیمایی 22 بهمن 95 به وضوح به جهانیان نشان دادند.
وی تاکید کرد: مردم همواره حامی نظام و انقلاب بودند و هستند، مسئولان نظام هم باید به گفته مقام معظم رهبری به عنوان یک نماینده قدرتمند در عرصه حاضر شوند و از آرمان ها نظام و انقلاب دفاع کنند.
وی اظهار کرد: اگر راهی غیر این پیش بگیریم حتما متضرر خواهیم شد همان ضرری که امروز کشور های دیگر با آن دست و پنجه نرم می کنند و حتی ناموس آنها از دست داعش دست نشانده آمریکا، در امان نیستند، پس باید با قدرت عمل کنیم.
وی در ادامه شهدا و مدافعان حرم را آزادگانی دانست که اگر نبودند امروز باید جنگ را در مرزهای ایران اداره می کردیم.

** رزمایش 30 گردان همزمان در استان
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: 30 گردان همزمان در رزمایش الی بیت المقدس در استان حضور دارند و با هماهنگی های انجام شده به زودی 2 رزمایش دیگر در پایان سال95 و ابتدای سال 96 در استان آغاز خواهد شد.
وی هدف اصلی برپایی این رزمایش ها را حضور در صحنه، انسجام سازمانی، ارتقا آمادگی رزمی و تمرین برای آمادگی در برابر تهدیدهای دشمن عنوان کرد و افزود: امیدواریم برگزاری این رزمایش ها آنچه که مقام معظم رهبری از بسیجیان انتظار دارند را برآورده کرده باشد.
وی در ادامه از حضور پرشور بسیجیان همیشه در صحنه قدردانی کرد و گفت: این گردهمایی ها حتما سیلی محکمی بر چهره استکبار خواهد زد و امیدواریم که بسیجیان با روحیه انقلابی همواره این قدرت معنوی را بیش از پیش حفظ کنند.
سخنگوی رزمایش راهیان بیت المقدس در خراسان جنوبی قبلا گفته بود: این رزمایش با مشارکت 11 قرارگاه شهرستانی در استان برگزار می شود.
سرهنگ علیرضا یوسفی، مردمی کردن دفاع و پایان ناپذیری بنیه رزم نیروها با تکمیل و به کارگیری ظرفیت های محلی و منطقه ای، تمرین فراخوان یگان ها، حفظ انسجام سازمانی و فعالیت های جمعی گردان های بسیج پایه، ایجاد وحدت، همدلی و شناخت بیشتر اعضای گردان ها و فرماندهان در گردان های بسیج پایه از دیگر اهداف برگزاری رزمایش بیان کرد.
به گفته وی اولین رزمایش راهیان بیت المقدس در سال 1391 در خراسان جنوبی برگزار شد و همه ساله برگزار می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: