آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 اسفند ماه 1395 = 27-02 2017

مازندران؛ تخریب امامزاده برای ساختن ویلا

بخشدار مرکزی شهرستان جویبار در استان مازندران گفت که بنای تاریخی امامزاده قاسم روستای اسماعیل کلای بزرگ این شهرستان در حالی که قرار بود در فهرست آثار ملی ثبت شود ، تخریب شد.

محمد مدانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بخشداری مرکزی جویبار و شورای اسلامی روستای اسماعیل کلای بزرگ برای ثبت ملی این اثر دوره قاجاریه پیگیری های فروانی انجام دادند ولی تعلل میراث فرهنگی سبب شد تا اداره اوقاف و امور خیریه سرانجام بنا را تخریب کند.
وی با اظهار این که بنای امامزاده جزء آثار فرهنگی حفاظت شده محسوب می شد ، گفت : بخشداری و شورای اسلامی روستا پیگیری های متعددی برای بازسازی و مرمت این بنا انجام دادند ، اما آن گونه که باید مسئولان اداره کل میراث فرهنگی مازندران نسبت به ثبت این بنا حساسیت و اقدام لازم از خود نشان ندادند و اقدامات ثبت اثر در نیمه راه باقی ماند که سرنوشت تلخی برای آن رقم خورده است .
بخشدار مرکزی جویبار با اشاره به اینکه مالکیت این بنا را اداره اوقاف و امور خیریه برعهده دارد ، افزود : با توجه به این که بنا در معرض تخریب بود و مالکیت آن را هم نهاد دیگری در اختیار داشت ، می بایست اقدام برای ثبت این بنای تاریخی سرعت می گرفت تا با ثبت و تخصیص اعتبار برای مرمت ، این بنا به عنوان میراثی برای آیندگان باقی می ماند .
رئیس شورای اسلامی روستای اسماعیل کلای بزرگ جویبار نیز به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به قرار داشتن این روستا در ورودی شهر جویبار ، این بنا بیشتر میزبان مسافران و گردشگران زیادی بود .
محمود کارگرانی افزود : فضا و چشم انداز زیبای محیط پیرامون امامزاده قاسم روستای اسماعیل کلای بزرگ بر زیبایی و جذابیت قدمت این بنا اضافه می کرد.



Babak February 27, 2017 03:22 PM

خانه از پای بست ویران است //// امت نگران بند تنبان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: