آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 24 اسفند ماه 1395 = 14-03 2017

اردوغان: هلند را با "سربرنیتسا" می‌شناسیم

اردوغان طی سخنرانی در جمع جامعه پزشکی ترکیه تاکید کرد درک هلند از تمدن و اخلاق را با همکاری این کشور در قتل عام هشت هزار بوسنیایی می‌شناسند.

دولت ترکیه پیش تر اعلام کرده بود که گفت‌وگوهای سیاسی دو کشور به حال تعلیق در آمده و سفیر هلند فعلا اجازه ورود به آنکارا را ندارد.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) مجددا طی اظهاراتی تند علیه هلند گفت این کشور را به دست داشتن در قتل عام «سربرنیتسا» می‌شناسند و نیازی نیست به آنکارا درس تمدن بدهند.

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد: کشتار سربرنیتسا یا نسل‌کشی سِربْرِنیتسا به قتل حدود ۸۰۰۰ نفر از ساکنین بوسنیایی شهر مسلمان‌نشین سربرنیتسا (در بوسنی و هرزگوین امروزی) توسط ارتش جمهوری صرب بوسنی گفته می‌شود. این کشتار، بعد از جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین نسل‌کشی در اروپا به‌شمار می‌آید.

پیش از این کشتار، سازمان ملل متحد سربرنیتسا را منطقهٔ «حفاظت‌ شدهٔ امن» اعلام کرده‌ بود. ۴۰۰ سرباز مسلح هلندی صلح‌بان که برای ایجاد امنیت در این منطقه مستقر شده بودند در جریان کشتار واکنشی نشان ندادند.



سهراب March 14, 2017 08:02 PM

مثل اينكه اين اردوغان بيشعور يادش رفته كه عثمانى ها در ارمنستان چه جنايتى كردند ، تقصير نداره اخه همه اسلاميون از بزرگ تا كوچك همه دچار درصد زيادى از حماقت مى باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: