آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 فروردین ماه 1396 = 04-04 2017

آیا تروریست‌ها جنگ را به عمق روسیه کشاندند؟

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در واکنش به انفجار در متروی سنت پترزبورگ نوشت: این حمله تروریستی می تواند با انگیزه ای انتقام جویانه از سوی برخی شورشیان حاضر در سوریه در جبران حملات روسیه علیه آنها در این کشور باشد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه در سرمقاله امروز (سه شنبه) خود آورده است: سراسر روسیه در حالتی از آماده باش کامل به سر می برد و دلیل آن هم انفجار تروریستی روز گذشته (دوشنبه) است که متروی شهر «سنت پترزبورگ» را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن ده نفر و زخمی شدن 50 نفر شد.

این روزنامه افزود: زمان این عملیات و نیز انتخاب این شهر که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در آن به سر می برد تا با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس دیدار کند اتفاقی نبوده و با دقت انتخاب شده بود.

مسئولان دولت روسیه از همان لحظات نخست انفجار اشاره کردند که احتمالا تروریستی باشد. بمبی که منفجر شد دست ساز و پر از تکه های فلزی بوده تا قربانیان بیشتری بگیرد.

این روزنامه برآورد کرد که گروه های افراط گرا مانند گروه داعش و یا هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق)، شاخه گروه القاعده در سوریه ممکن است پشت این حمله تروریستی باشند و هدف از این حمله نیز انتقام از حضور نظامی روسیه در سوریه است.

انتقال حملات تروریستی به عمق روسیه اگر بعدا در بیانیه های طرف های انجام دهنده این حمله تروریستی مورد تأکید قرار بگیرد، نشانه خطرناکی است.


عامل انفجار در سن پترزبورگ، انتحاری بود

به گزارش اینترفاکس، عامل انفجار در سن پترزبورگ یک فرد انتحاری بوده است. رسانه های روسی تصویری از این فرد منتشر کردند و می گویند یک اسلامگرای افراطی است.

فرماندار سن پترزبورگ تایید کرد در این انفجار حداقل ۱۰ تن کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شده اند، درحالی که برخی منابع روسیه شمار مجروحان را تا ۵۰ نفر نیز ذکر کرده اند.

منابع خبری گزارش کردند که در ایستگاه دیگری در مترو سن پترزبورگ نیز بمب منفجر نشده پیدا شده است.

بررسی کارشناسی یک بمب جاسازی شده عمل نکرده در سن پترزبورگ نشان می دهد که سازندگان آن برای افزایش توان انفجاری و وارد کردن تلفات بیشتر از قطعات کوچک فلزات استفاده کرده بودند.

این بمب در ایستگاه مترو پلوشاد واستانیا (میدان قیام) سن پترزبورگ، بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه با قدرت انفجاری یک کیلوگرم تی.ان.تی در کپسول آتش خاموش کن جاسازی شده بود.

همزمان با وقوع انفجار متروی سن پترزبورگ، رئیس جمهوری روسیه میزبان همتای بلاروسی خود در این شهر بود.

در پی وقوع انفجار، متروی سن پترزبورگ بسته و تدابیر شدید امنیتی در این شهر و همچنین متروی مسکو اتخاذ شد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد با سران سرویس های اطلاعاتی این کشور گفت‌وگو کرده و به دنبال بررسی علت انفجار در مترو سن پترزبورگ از جمله احتمال «تروریستی» بودن آن است.

ولادیمیرپوتین همچنین به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

رئیس کمیته امنیت و دفاعی پارلمان روسیه اعلام کرد، این حادثه تمام نشانه‌های تروریستی بودن را داراست.

دادستانی کل روسیه اعلام کرد که انفجار در متروی سن پترزبورگ حادثه ای «تروریستی» بوده است.

ایران پرس نیوز





www.youtube.com/watch?v=DOr0PHVx-AY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



رامتین April 3, 2017 02:59 PM

این بابت سیاست های خرابکارانه آیت اله پوتین در خاورمیانه است حالا آتیش به جان خودش افتاده! برو باز با رژیم معامله کن و تو سوریه ملت رو بکش! این اول راه آقای پوتین! از یک سو فساد همه جانبه تو سران حکومت و از یک سو ترس و وحشت بین مردم و از همه مهمتر کمبود درآمد نفتی برای کشورت! همه اینها در کنار هم برابر با انفجار درونی درست سیاست آخوندا گره خورده با سیاست اربابش پوتین هم از لحاظ فساد هم از لحاظ نداشتن پشتیبانی مردمی

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا April 3, 2017 03:25 PM

اره دیگه با این تظاهرات چند روز اخیر جناب پوتین باید یه جوری مردم رو اروم کنند یا نه؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهمن April 3, 2017 10:16 PM

احتمالاً كار خود پوتين براي سركوب اعتراضات اخير به فساد حكومت در روسيه كاري كه اخوندهاي جنايت كار در ايران انجام ميدادند از جمله انفجار مشهد كه رژيم اول اعلام كرد كار منافقين بود ولي بعد ها در ترورهاي زنجيره اي مخالفين و روشنفكران و روزنامه نگاران رژيم اعلام كرد كار سعيد امامي بوده به هر حال لعنت بر خميني و رژيم منحوس و تروريستي اش

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang April 4, 2017 04:36 AM

اسلامگرای افراطی خودگشی انتحاری خمینی خامنه ای رفسنجانی ولی همه چیز عوض میشه بطور مثال یک سری مثل حسن روحانی میگند عوض شدیم و انوقع که ما پرچمدار (اسلامگرای افراطی خودگشی انتحاری) بودیم توجوانیهامان وقتی که یک آخوندا گدا بودیم میکردیم حالا تخت شاه دست ما هست مگر مرض داریم هنوز مثل داعشیها باشیم و ایرانیان هر روز دعا میکنند که خامنه ی هم عوض بشه که به نفع اقتصاد و دوری از جنگ هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر April 4, 2017 03:01 PM

احتمال این هم هست که خود پوتین به طور کاملا اتفاقی در مکان و زمانی که خودش حضور داشته بمبی کار گذاشته تا مثلا به طور کاملا اتفاقی به مردم روسیه یادآوری کنه که من یک رهبر میهن دوست و مظلوم هستم و شیاطین می خواهند من را از شما بگیرند و شما باید قدر مرا بدانید و از این دست تبلیغاتی که استالینیست ها در سراسر جهان انجام می دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: