آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 فروردین ماه 1396 = 19-04 2017

مرگ تدریجی آرش صادقی در زندان اوین

نگام، حقوق بشر – آرش صادقی کنشگر زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین هم‌چنان به دلیل مخالفت نهاد سپاه پاسداران از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم است. آقای صادقی به دلیل «چسبندگی روده» دچار مشکلات عدیده‌ای شده، به شدت ضعیف شده است و همچنان از هضم مواد غذایی جامد ناتوان است. این زندانی بعد از گذشت بیش از دوماه سرانجام اجازه یافت «به مدت ۵ دقیقه» با همسرش گلرخ ایرایی که در بند نسوان اوین محبوس است ملاقات کند.

آرش صادقی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین هم‌چنان در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.

درحالی‌که هفتم بهمن سال گذشته آرش اعتصاب خود راشکسته، هنوز از بستری کردن او دربیمارستان خودداری می‌کنند. بعد از گذشت سه ماه هنوز از خوردن جامدات محروم است چون معده ایشان بشدت جمع شده و احتیاج به درمان فوری دارد ولی با مخالفت نهاد سپاه، از اعزامش جلوگیری می‌کنند.

آرش توسط کارشناس پرونده اش، تهدید شده که “تو آزادی را نمی بینی”، تمام پرونده پزشکی ایشان به سرقت رفته است هر چند ادعا می کنند که مفقود شده!، طی روز های اخیر بشدت ضعیف شده و وضعیت را به صورتی در آورده اند که با مرگ تدریجی دارد از بین می‌رود. او چسبندگی روده هم دارد که طی سه ماه گذشته تنها دوبار برای دفع به دستشویی رفته.

منبع نزدیک به این زندانی بیمار در پایان در مورد ملاقات وی با همسرش نیز خاطرنشان کرد: “بعد از گذشت بیش از دوماه بالاخره آرش وهمسرش گلرخ به مدت ۵دقیقه ملاقات کردند.”

آرش صادقی فعال سابق دانشجوی، فعال حقوق بشر و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب در فضای مجازی و تشکل گروه به اضافه حکم ۴ سال حبس تعلیقی مندرج در پرونده ۱۳۸۹ به ۱۹سال حبس تعزیری محکوم شد.



Dariush April 19, 2017 02:23 PM

پس مانده‌های اسلامی بویی از انسانیت نبردند و این جنایتها باید قابل توجه آنها که به روباه کلید نشان رای دادند و در خیابانها رقصیدند و آنها که در آینده نزدیک به یک آخوند حرامزاده دیگر رای خواهند داد باشد؛ آنها که در انتخابات شرکت کنند در جنایتهای رژیم آخوندی اسلامی ایران شریک هستند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: