آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 اردیبهشت ماه 1396 = 26-04 2017

خروج ونزوئلا از سازمان کشورهای آمریکایی

ونزوئلا از سازمان کشورهای آمریکایی خارج می شود

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که این کشور فرایند خروج از سازمان کشورهای آمریکایی را از فردا آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از الجزیره، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد، فردا شکوائیه ای را به «سازمان کشورهای آمریکایی» تسلیم و فرایند خروج از آن را آغاز خواهد کرد.
ونزوئلا اعلام کرده است که این اقدام پاسخی است به فشاری که این سازمان علیه دولت ونزوئلا اعمال می کند.
رودریگز دیروز در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی با متهم کردن کشورهای عضو این سازمان به اعمال تبعیض سیاسی و ایدئولوژیکی علیه ونزوئلا، آنها را به خروج از سازمان تهدید کرده بود.
اما وی امروز اعلام کرد که فرایند خروج را از فردا آغاز خواهد کرد. این فرایند در صورت آغاز 24 ماه طول خواهد کشید.
این اتفاق در حالی روی می دهد که ونزوئلا درگیر یک بحران سیاسی اقتصادی است. اعتراضات ضد دولتی سه هفته اخیر این کشور به کشته شدن 26 نفر و دستگیری نزدیک به 1300 نفر دیگر منجر شده است.
این اعتراضها از سه هفته پیش هنگامی آغاز شد که دیوان عالی ونزوئلا تصمیم گرفت اختیارات باقی مانده در دست کنگره را از آن بگیرد.
موج انتقادهای داخلی‌ و خارجی‌ به این اقدام باعث شد که مادورو از دیوان عالی‌ بخواهد از تصمیم خود عقب نشینی کند و با اینکه دادگاه بسرعت حکم خود را لغو کرد، رهبران اپوزیسیون می گویند دولت سوسیالیست با این کار 'منویات دیکتاتوری خود را به نمایش گذاشته است'.
از آن زمان ونزوئلا هر روز صحنه تظاهرات و درگیری نیروهای امنیتی با آن و خشونت بوده است.
دولت ونزوئلا معتقد است که کشورهای خارجی‌ از جمله آمریکا قصد دارند با اقدامات مداخله جویانه خود در امور داخلی‌ کشور کودتا کنند و دولت را بر اندازند.



arzhang April 27, 2017 03:43 AM

مدت چند ماهی هست تظاهرات در ونزوئلا شامل همه طبقه اجتماع شده چون تا چند ماه پیش فقط قشر طبقه بالا و متوسط امده بودن خیابان حالا طبقه فقیرهم به تظاهرات پیوسطه ومعلوم نیست تا کی ادامه داره چون دولت ونزوئلا قادر نیست خوراک و پوشاک روزانه مردم خودشو فراهم کند اشتباه بود ونزوئلا سوسیالیست شد اگر کاپیتالیست میماند امروزه یکی از زیباترین کشورهای دیدینی دنیا بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهمن April 27, 2017 08:56 AM

دولت سوسياليست ونزوئلا ادامه همان حكومت چاوز است كه از طرف رژيم ولايت فقيه خامنه اي حمايت ميشود چاوز و جانشين ديكتاتور او كشور ثروتمند و نفت خيز ونزئولا را با بي لياقتي به ورطه سقوط اقتصادي رسانده براي همين مردم ونزئولا براي اعتراض در خيابانهاي شهرهاي كشور دست به تظاهرات و اعتراض گسترده زدند كه همانند بشار اسد جنايت كار به روي مردم شليك كرده و ده ها نَفَر را تا حالا به قتل رسانده است ولي مردم ونزوئلا خيابانها را ترك نكرده و به تظاهرات خود ادامه مي دهند وظيفه ما ايرانيان است كه هر جا كه رژيم ولايت فقيه حاكم بر تهران حضور دارد بايد افشاگري كنيم و دست خامنه اي جنايت كار را رو كنيم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: