آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 خرداد ماه 1396 = 19-06 2017

بنیاد علوی؛ گشایش پرونده ای دیگر در آمریکا

دولت آمریکا با ادعای انتقال غیرقانونی میلیون ها دلار پول توسط بنیاد علوی به ایران امیدوار است بتواند بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از این بنیاد جریمه بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، در یک دعوای حقوقی مطروحه نزد دادگاه فدرال منهتن نیویورک که وارد چهارمین هفته خود شده، دادستان های آمریکایی مدعی هستند بنیاد علوی، مالک اولیه برج 36 طبقه واقع در خیابان پنجم نیویورک، در پوشش فعالیت های خیریه، به صورت غیرقانونی میلیون ها دلار پول به ایران انتقال داده است. دادستان ها امیدوارند بتوانند بیش از 500 میلیون دلار از این بنیاد جریمه بگیرند که این پول به حساب قربانیان آنچه حملات تروریستی تحت حمایت ایران خوانده می شود واریز خواهد شد.

وکلای بنیاد علوی تصریح کرده اند که این بنیاد مستقل از دولت ایران است و پول خود را صرف مدارس و همچنین حمایت از مطالعات ادیان می کند.

دادستان های آمریکایی در سال 2008 برای توقیف برج شماره 650 خیابان پنجم نیویورک اقدام کردند. 5 سال بعد، قاضی منطقه ایکاترین فارست درخواست دولت آمریکا را تایید کرد، اما سال گذشته دادگاه فرجام خواهی با لغو این حکم آن را برای دادرسی مجدد مجددا به قاضی فارست برگشت داد. این پرونده در حالی سیر رسیدگی خود را طی می کند که روابط آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تحولات زیادی را در دوران جورج بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ سپری کرده است.

باربارا اسلاوین، مدیر ابتکار آینده ایران در شورای آتلانتیک گفت: «احتمال اینکه هیئت منصفه در نیویورک طرف ایران را بگیرد کم است... با فرض اینکه این پرونده به ضرر بنیاد علوی تمام شود، این آجری دیگر بر دیواری خواهد بود که دولت فعلی آمریکا قصد دارد بین این کشور و ایران مجددا بنا کند.»

انتظار می رود دادستان ها این استدلال را مطرح کنند که مصالحه حقوقی 4 میلیون دلاری انجام شده در سال 2004 توسط بنیاد علوی، حق السکوتی بوده که این بنیاد خیریه برای جلوگیری از افشای ماهیت واقعی اش پرداخت کرده است.


تلاش دولت آمريکا برای انحلال بنياد علوی؟

خبرگزاری آریا: به گزارش آسوشيتدپرس؛ وکيل بنياد علوی در آمریکا به اعضاي هيئت منصفه دادگاهي در اين کشور گفت دولت آمريکا مي‌کوشد با ضبط آسمان‌خراش متعلق به اين بنیاد، آن را نابود کند.

"جان گليسون،» وکيل اين بنیاد در آغاز جلسه دادگاه رسيدگي به سرنوشت يک آسمان‌خراش 36 طبقه در منهتن نيويورک به اعضاي هيئت منصفه گفت: اين پرونده نادرست مي‌کوشد ما را از روي زمين محو کند. در اين مورد، يک جاي کار به شدت مشکل دارد.

دولت آمريکا مي‌خواهد درآمد حاصل از فروش اين ساختمان را در اختيار افرادي قرار دهد که در پرونده‌هاي موسوم به قربانيان تروريسم، تا کنون از دولت ايران بيش از 5 ميليارد دلار غرامت مطالبه کرده اند.

دولت آمريکا همچنين مي‌کوشد چندين ساختمان ديگر در برخي ايالت‌هاي آمريکا را از تملک بنيا علوي خارج کند. ين بنياد در دهه 70 قرن گذشته و پيش از پيروزي انقلاب اسلامي تأسيس شد. آسمان‌خراش مورد منازعه نيز پيش از پيروزي انقلاب ساخته و ارزش آن در سال 1989، 83 ميليون دلار تخمين زده شد.



پیشگو May 31, 2017 10:07 AM

بنیاد علوی مرکز طراحی و تخریب مسلمین در قاره امریکا است
در ضمن جهت خرید کالای ممنوعه مرکز داد و ستد است وارد کننده عمده تریاک به خاک امریکا می باشد و مرکز پرداخت حقوق سربازان گمنام امام زمان میباشد
تمامی اطلات سری امریکا از این مرکز به تهران مخابره میشود پرداخت هزینه های نجومی جهت مقاله های لابی های ج اسلامی به نشریات امریکا
هنجار شکنی جامعه امریکا با پرداخت پول نفوذ به به شکل خریدارعمده سهام
شرکت های طبقه بندی شده تولید لوازم حساس بوسیله مزدوران و غیر مسلمان
که شناسایتی آنها نیاز به برسی میکرسکوپی ورقه های مالیاتی این بنیاد را دارد
به طور مثال این آقای وکیل یکی از این افراد است که کافیست به مبلغ قرار داد ایشان دسترسی پیدا کنید که خواهید دید در تاریخ امریکا وجودچنین پرداختی به یک دفتر وکالت وجود نداشته علوی = مرکزنابودی کفر

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 1, 2017 10:42 AM

بایددریادها باشد که دردهه های اولیه انقلاب منحوس اسلامی حکومتگران تازه بدوران رسیده همه "داروندار" این بنیادراکه پیش ازانقلاب بنیاد پهلوی بود ولزوما"کارهای فرهنگی دربعد بین المللی انجام میداد، وسرپناه امنی بود برای باری رسانی به ایرانیان زمانه قبل ازانقلاب، توسط امام جهنمی وهمراهان او ازجمله آقای ظریف به یغما برده شد وبعد ازآنهم به لانه تروریسم اسلامی ومرکرتغذیه مالی برای لابیستهای رژیم اسلامی بدل گردید حال دولت آمریکا بایداین ثروت راازچنگال حکومت اسلامی بیرون بیاورد اما باید براین امر وقوف داشته باشدکه املاک بنیادعلوی ودیگر سرمایه های موجوددرآمریکا ثروتهای ملی ایرانست وباید تحت حفاظت دولت فدرال قراربگیرد تا پس ازسرنگونی این حکومت فاسد دراختیارحکومت ونظام پسا جمهوری اسلامی که میتواند یک شریک بین اللملی ویک همپیمان استراتژیک باشد قراردهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mohamad June 19, 2017 06:38 PM

دقيقا اين بنياد همان چيزيست كه آرش و پيشگو نوشتند اين بنياد مركز لابگرى ناياك"ناپاك" است و مدارس و اينجور چيزها هم همان مدارس عضوگيرى سپاه قدس براى اعمال تروريستى است، درسترين كار همين است كه آن به فروش رسانده و پولهاى ملت ايران را در وقت مناسب بعد از پيوستن اين رژيم به زباله دانى تاريخ به صاحب اصليش يعنى خزانه ملت ايران برگردانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: