آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 خرداد ماه 1396 = 09-06 2017

تحلیل منبع نزدیک به روحانی از حوادث تهران

یک رسانه نزدیک به جناح میانه حکومت در تحلیلی از حوادث روز چهارشنبه تهران بر نفع بردن سپاه پاسداران از این حادثه انگشت گذاشته است.

آمدنیوز نوشت: سپاه پاسداران که یکی از اصلی‌ترین بازیگران در معادلات امروز ایران و منطقه است، بهره‌ های مشخصی را از این حادثه‌ می‌برد. به سپاه پاسداران در دوران انتخابات لطمات جدی وارد آمد، ترمیم این لطمه تقریبا ناممکن به نظر می‌رسید، اما این اتفاق می‌تواند امکان یک تبلیغات مؤثر را فراهم آورد.

این منبع می‌ افزاید: بعد از دیدار ترامپ از عربستان و تشکیل محور ضد ایران و همچنین قطع ناگهانی روابط کشورهای عمده عرب با قطر که از متحدان ایران در منطقه به حساب می‌ آمد، ایران نیازمند این بود تا بتواند در مواجهه با این مشکل خود را در زمره‌ کشورهای عمده‌ قربانی تروریسم معرفی کند که این تا حدودی بابی را در این مهم گشود.

آمد نیوز در ادامه نوشت: بیم تاثیرگذاری روحانی بر نظرات و تصمیمات آقای خامنه‌ ای شاید بزرگترین کابوس سپاه پاسداران محسوب شود. اتفاق روز چهارشنبه را شاید بتوان چنین توصیف نمود: آب پاکی بر روی هر گونه موضع نرمش حداقلی آقای خامنه‌ ای، این همان خواست و سیاست مطلوب سپاه پاسداران بوده است.

این منبع در پایان می‌نویسد: سپاه پاسداران به دلایل مختلف از ایجاد یک فضای امنیتی در داخل کشور در شرایط کنونی سود خواهد برد. اول شروع پروژه‌ تحت فشار قرار دادن دولت و دوم، تدارک زمینه‌های لازم برای تعیین جایگزین رهبری که مدت‌های زیادیست زمزمه‌ بسیاری از محافل بوده است.



azad June 9, 2017 12:52 PM

آی مردم بدانید تمام این بازیهای مرگبار دست ساز خود رژیم آخوندان و سپاه پاسدارن جنایت و غارت و تجاوز و کارشناسان روسی و انگلیسی میباشد , آخوندان کشور را به ور شکسته گی کشانده اند ,و با نقشه و تاکتیک فرار به جلو و حال برای خروج از این بن بست , این نمایشنامه را برای انحراف افکار عمومی برای قربانی نمایش دادن خود با نام داعش بخورد مردم و جهانیان میدهند , آگاه باشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


داریوش آریایی June 9, 2017 09:26 PM

در اینکه سناریوی تروریستی گذشته ی تهران
نقشه ی بیت رهبری و سپاه بوده برای منحرف کردن ذهن جامعه ی درون و برون
شکی نیست
سود جویی های این دو شریک قدرت برای ماندن بر سر قدرت
بر هم زدن آرامش در ایران و منطقه است
بعد از سقط شدن رفسنجانی حادثه پلاسکو رخ داد و بعد از انتصابات و موج نفرت مردم از بیت رهبری و سپاه، سناریوی انتحاری
در گفته های سید علی گدا و لاریجانی عراقی خونخار به دو نکته اشاره شد
سید علی گدا خاستار جنگ در سوریه و کشتار بود و لاریجانی خونخار از تحریم سپاه گلایه میکرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang June 9, 2017 10:15 PM

۲ چیزه که اخوندا نزدیک به ۴۰ ساله در ایران صاحب مملکت شدند یکی پول نفت و دیگری که مهمتر از اولی هست اکثر ایرانیان ضد خشونت و معروفند به شاهزاده و وقتی آخوندا مثل داعش شروع کردن به گشتن مردم ایرانیها متوجه شدند این آخوندا حیوانند و سعی کردن کاری به آخوندا نداشته باشند ولی حادثه اخیرتهران که هدف انها گشتن لاریجانی بود نشان میده یک سری ایرانیها بر ضد آخوندا دست به اسلحه برداشته اند و برای همین ظلم هست به این گروه از ایرانیان انقلابی بگیم تروریست

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar June 10, 2017 11:30 AM

آقای ارژنگ
اگر تمام ان ۱۷ نفری که این مظلومان تروریست کشتند ریش حزب الهی داشتند حق با شماست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: