آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 مهر ماه 1396 = 10-10 2017

دولت محلی کاتالونیا اعلام استقلال نکرد

رئیس دولت محلی کاتالونیا در سخنرانی خود ضمن دفاع از حق کاتالان‌ها برای تشکیل کشور مستقل، از اعلام استقلال خودداری کرد. او گفت که خواهان مذاکره و توافق جدیدی با دولت مرکزی اسپانیا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس ایالت کاتالونیا، با تاکید بر حق این منطقۀ خود مختار برای دستیابی به استقلال، خواستار تعلیق روند جدائی شد

کارلِس پوجدمون که سه شنبه شب در برابر پارلمان کاتالونیا سخن می‌گفت پیشنهاد کرد که اعلام استقلال این منطقه برای دست یافتن به یک راه حلِ مورد توافق با دولت مرکزی به حال تعلیق در آید.

وی به نام خود و نیز دولت خودگردان کاتالونیا از پارلمان این منطقه خواست نتایج حاصل از همه پرسی را به امید مذاکرات با مادرید به اجرا نگذارد.

سخنرانی کارلس پوجدمون، رئیس دولت محلی کاتالونیا، در پارلمان محلی این منطقه که با یک ساعت تاخیر آغاز شد، برخلاف انتظار جدایی‌طلبان از کار درآمد و او از اعلام استقلال خودداری کرد. پوجدمون به جای اعلام استقلال خواهان مذاکره و توافق جدیدی با دولت مرکزی اسپانیا شد.

همزمان اعلام شد که نخست وزیر اسپانیا در حال مشورت با سایر احزاب بر سر پاسخ به کاتالونیاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز گزارش داد: معاون نخست وزیر اسپانیا گفت نخست وزیر این کشور در حال مشورت با سایر احزاب بر سر پاسخ به کاتالونیاست.

دولت مادرید روز چهارشنبه درباره اقدامات بعدی بر سر کاتالونیا تصمیم خواهد گرفت.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: