آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 مهر ماه 1396 = 21-10 2017

اقدامات مادرید از زمان فرانکو بی‌ سابقه است

رئیس منطقه «کاتالونیا» با کم‌سابقه توصیف کردن اقدامات دولت مرکزی اسپانیا، گفت کاتالونیا زیر بار سلب اختیار از مقامات محلی نخواهد رفت.

به گزارش فانوس، «کارلس پوجدمون» رئیس منطقه کاتالونیا امشب (شنبه) در یک نطق تلویزیونی به تصمیم دولت مرکزی اسپانیا برای تعلیق خودمختاری منطقه متبوعش واکنش نشان داد.

پوجدمون اقدامات دولت مرکزی اسپانیا در مقابله با تلاش مردم کاتالونیا برای جدایی را به شدت محکوم کرد و گفت: «این اقدام مادرید، بدترین حملات به کاتالونیا از زمان دیکتاتوری فرانکو است.»

ژنرال «فرانسیسکو فرانکو» از سال 1939 تا زمان مرگش یعنی 1975، حکومتی پلیسی و بسیار خشن در اسپانیا به راه انداخت و بیش از 190 هزار نفر را «اعدام سیاسی» کرد.

رئیس منطقه کاتالونیا در واکنش به تصمیم نخست‌وزیر اسپانیا برای تعلیق خودمختاری کاتالان‌ها و سپردن اختیار این کار به پارلمان اسپانیا گفت که کاتالونیا، سلب اختیارات را نخواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه مردم کاتالونیا انحلال پارلمانی محلی توسط دولت مرکزی را نمی‌پذیرند، تشکیل جلسه فوق‌العاده پارلمان کاتالونیا برای بررسی تصمیمات مادرید را خواستار شد.

«ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا امروز اعلام کرد با اجرای یکی از بندهای قانون اساسی این کشور، پارلمان و دولت محلی کاتالونیا را منحل کرده و این منطقه را تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در سال آینده میلادی، تحت کنترل کامل دولت مرکزی قرار می‌دهد. این تصمیم راخوی باید در پارلمان اسپانیا به تصویب برسد.

راخوی پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرد که دولت محلی کاتالونیا بی‌توجه به هشدارهای مادرید، همه‌پرسی استقلال برگزار کرد. این در حالی است که بر اساس قانون اساسی اسپانیا، جدایی یک منطقه از این کشور غیرممکن است. دیوان عالی اسپانیا هم علیه برگزاری همه‌پرسی رأی داده بود.

با این وجود و در حالی که هزاران نیروهای امنیتی اعزامی از مادرید تلاش کردند مانع اجرای همه‌پرسی شوند، این همه‌پرسی برگزار شد. به گفته جدایی‌طلبان، بیش از ۹۰% شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی از جدایی از اسپانیا حمایت کرده‌‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: