آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 آبان ماه 1396 = 28-10 2017

بیان واقعیت به وسیله خانم عاصمه جهانگیر

زینت میرهاشمی

گزارش عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل پیرامون وضعیت حقوق بشر در ایران، بیان حقایقی از آنچه در دیکتاتوری ولایت فقیه بر مردم ایران، تحمیل می شود است. این گزارش شش ماهه که در روز چهارشنبه 3 آبان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شد، اگر چه به بسیاری از واقعیتهای مربوط به نقض حقوق بشر در ایران تاکید داشت، اما کامل نبود. زندانی کردن، آزار و شکنجه کارگران و فعالان سندیکایی، مدافعان حقوق کودکان و به ویژه شلاق زدن کارگرانی که به خاطر دریافت نکردن ماهها حقوق عقب افتاده شان دست به اعتراض زدند، از کمبودهای این گزارش است.

خانم عاصمه جهانگیر در گزارش خود از اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال ۶۷ یاد کرد. عاصمه جهانگیر ضمن ابراز نگرانی در مورد رشد اعدامها گفت: «از شروع سال جاری میلادی ۴۳۵ تن اعدام شده اند». وی در گزارش خود به شکنجه های فیزیکی و روانی، از قطع اعضای بدن، کور کردن و شلاق زدن و.....عدم دسترسی زندانیان به رسیدگیهای پزشکی، از نقض حق آزادی بیان، عقیده و مطبوعات، از دستگیری روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان و فعالان شبکه های اجتماعی و سرکوب و تبعیض علیه پیروان مذاهب مختلف و قومیتها و ....پرداخت.

از قیل و قال نماینده دیکتاتوری بشار اسد در این اجلاس تا سینه چاک دادن نمایندگان برخی از کشورها که از رژیم جمهوری اسلامی باج می گیرند که بگذریم، دفاع نماینده رژیم و انکار وجود زندانی سیاسی در ایران و تکیه بر نمایش انتخاباتی اخیر و روی کار آمدن حسن روحانی یک کمدی کامل بود. انکار نماینده رژیم در حالی است که گزارشگر ویژه در همین گزارش شش ماهه به یافته های آماری کسانی که در دسترس بوده اند با تاکید ابراز نگرانی کرد و اعلام نمود که همه موارد موارد نقض حقوق بشر در شش ماهه اخیر سیر صعودی داشته است.

با استقبال از گزارش خانم عاصمه جهانگیر، باید راهکارهایی برای تاثیرگذاری این گونه گزارشها در جهت احقاق حقوق مردم ایران یافت. راهکارهایی که رژیم ولایت فقیه را مجبور کند تا برای بهبود در مناسبات بین المللی اش، حقوق بشر را رعایت کرده و درهای زندانها را به روی گزارشگر ویژه حقوق بشر باز کند. کشورهای طرف معامله و داد و ستد با رژیم ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و قطع شکنجه و اعدام را شرط مناسبات اقتصادی خود منظور کنند.

مصوبات سازمان ملل را قبول نداریم

رادیو فرانسه: محمد جواد لاریجانی، معاون امور بین الملل و رئیس ستاد موسوم به حقوق بشر قوۀ قضائیه ، اظهارات دولت آمریکا را در خصوص نقض حقوق بشر در ایران بی اساس خواند و افزود که در جمهوری اسلامی ایران مبنای حقوق بشر اسلام است و نه مصوبات و منشور سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران باید در اتحاد با کشورهای اسلامی علیه آنچه وی "دیکتاتوری سکولار لیبرال غربی" نامید مقابله کند.

رئیس "ستاد حقوق بشر" قوۀ قضائیه گفته است : "ما حقوق بشر را بر مبنای اسلامی خودمان نگاه می کنیم" و حقوق و کرامت انسانی "در تفکر اسلامی ما صدقه مصوبات سازمان ملل نیست بلکه کرامت اسلامی هبه الهی است."

رئیس "ستاد حقوق بشر" قوۀ قضائیه همچنین گفته است که جمهوری اسلامی از ورود گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به ایران جلوگیری می کند، زیرا، وی، به تعبیر لاریجانی، "در کشور فساد می کند."



arzhang October 25, 2017 10:48 AM

این اخوند بی عمامه هم یک روده راست نداره ولی وقتی میگوید ما حقوق بشر را با مبناي اسلامي خود نگاه مي کنيم خوب این حرف را داعش و طالبان هم میگند که به اسلام اخوندا نزدیک هست مثل بردن مردم به کهریزک یا اعدام زندانیان سیاسی به نام قاچاقچی نه مثل اسلام علویها که خانمها انها حجاب نمیپوشند و میگند حجاب پوشیدن دروغ اخوندا هست و یا اسلام ترکیه و مالزی و اندونزی که دولتش حقوق بشر را رعایت میکند که یکی به این بدبخت بگوید دوران ان زمان که پشت اسلام قایم میشدید به اتمام رسیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی October 25, 2017 05:10 PM

حقوق بشر اسلامی که جواد لاریجانی ازآن صحبت میکند، بدین معناست که ملایان وآقازاده های آنها خون ملت ایران را بمکند زمین خاریهای چند ده هکتاری انجام بدهند ۶۳ حساب دولتی بنامشان باشد وماهیانه ۵۰ میلیارد سود بگیرند ودرعراق هتل سازی کنند، آقازاده هاشان هرغلطی که میخواهند انجام بدهند صبیه آقای صادق لاریجانی برای انگلیسی ها جاسوی نماید وووو، آنوقت یک دله دزد بخت برگشته راکه درپدتو حکومت دزدان دست به آفتابه دزدی میزند را محکوم به قطع اعضای بدن بنمایند ملت ایران حقوق بشری را پذیراست که منشور گلی آن هنوز بعد از ۲۵۰۰ سال مورد احترام جامعه جهانی وهمه ملل دنیاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى October 26, 2017 07:47 PM

مرده شور خودتو و دين مزخرفتو ببره كه فقط با خون رشد ميكنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Kaveh_SN October 26, 2017 09:09 PM

جناب محمد قواد لاری جانی رئس ستاد حقوق بشر جناب محمد صادق لاری جانی همین

گزارش یا اعتراض به این نظر


bashar dust October 26, 2017 09:26 PM

اره آخه خیلی حکومت بشر دوستی داریم که مصوبات سازمان ملل را قبول نداره خوب مساله ای نیست خودتان سازمان ملل هم ایجاد کنید بوسنی هرزگووین مسواباتتان را قبول میکند اصلآ همان سپاه پاسداران را مسول احداث سازمان ملل کنید که مشوق اعدامها یتان باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: