آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 آذر ماه 1396 = 13-12 2017

عوارض خروج در کجا هزینه شده است؟+فیلم

سال گذشته ۹ میلیون نفر به خارج سفر کردند که با احتساب عوارض ۷۵ هزار تومانی که از هر نفر گرفته شد (سوای زائران عتبات، حج و اربعین)، باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد به‌دست آمده باشد؛ آن را کجا هزینه کرده‌اند که احساس نشده است؟

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی - با انتقاد به سیاست افزایشی عوارض خروج از کشور و غیرکارشناسی دانستن این بخش از لایحه‌ی پیشنهادی بودجه ۹۷، به ایسنا گفت: افزایش سه برابری عوارض خروج، اتفاق ناگواری است. کجای دنیا قانون بودجه را این‌گونه تنظیم می‌کنند که یک‌باره با سه تا شش برابر افزایش قیمت مواجه شود؟ چرا تا کنون شفاف نکرده‌اند عوارض خروج در کجا هزینه شده است؟ برای چه از مردم چنین عوارضی گرفته می‌شود؟ آیا مردم باید بودجه دولت را تامین کنند؟

حرمت‌الله رفیعی ادامه داد: این ۷۵ هزار تومانی که همین حالا به عنوان عوارض خروج گرفته می‌شود، با توجه به ۹ میلیون نفر خروجی که در سال گذشته ثبت شده باید بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد ایجاد کرده باشد، آن را کجا هزینه کرده‌اند؟ کدام هتل به ظرفیت اقامتی کشور اضافه شده؟ ناوگان حمل و نقل چقدر از این طریق ساماندهی شده؟ کدام بخش از زیرساخت گردشگری پیشرفت داشته است؟ متاسفیم که یک‌باره بدون هیچ کارِ کارشناسی، در این‌باره تصمیم گرفته‌اند و آن را به عنوان لایحه تقدیم مجلس کرده‌اند؛ آن هم به این خاطر که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه شده است.

این فعال گردشگری همچنین گفت: درآمد حاصل از عوارض خروج با این افزایش قیمتی که اعلام کرده‌اند، از میلیارد فراتر خواهد رفت، شفاف اعلام کنند این درآمد تریلیونی را کجا هزینه می‌کنند که مردم احساس نمی‌کنند. اگر بناست این پول صرف گردشگری شود، گزارش بدهند این بودجه به کدام بخش گردشگری تزریق خواهد شد.

رفیعی اضافه کرد: آن زمان که عوارض خروج را به ۷۵ هزار تومان افزایش دادند، قرار بود بخشی از آن را صرف امور زیربنایی گردشگری کنند، اما آیا یک ریال پرداخت شد؟ آن پول‌ها کجا رفت؟ ما که در این صنعت بودیم چیزی ندیدیم، خبر هم نداریم.

فیلم زیر: همین‌طور پیش برود برای خروج از کشور باید وثیقه بگذاریم




www.youtube.com/watch?v=QqLXV4txKKI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Kaveh_SN December 11, 2017 02:27 PM

حماس حزباله لبنان حشد شعبی عراق حوسی های یمن و همه پول احتیاج دارن یه جوری باید تامین بشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


داریوش آریایی December 12, 2017 09:07 AM

تا زمانی که ملت ایران در خواب هستند یا همانند مرده ایی خموش
انیران همچون گذشته میبرند و میدرند و میکشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز December 12, 2017 10:23 AM

زمان شاه با ۲۰۰۰ تومان عوارض می شد از کشور خارج شد، قدر ندانستیم و و نتیجه آن شد که ملاحظه می کنید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش December 12, 2017 11:43 AM

از کی تا حالا احمدی نژاد و روحانی و خامنه ای و خاتمی شیاد با هم فرق داشته اند اینها که در عمل ثابت کرده اند هیچ فرقی با هم ندارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


على December 13, 2017 02:09 AM

من سئوالم از اين روحانى اين است كه بنده و ايرانيهاى ديگه كه به ايران مسافرت ميكنيم و با خودمون أرز وارد كشور ميكنيم يعنى حداكثر هر مسافر نفرى ١٠٠٠ دلار با خودمون ميبريم و داريم به سفره مردم ايران كمك ميكنيم و بعد از بيست روز برميگرديم چرا ما بايد اين عوارض رو بديم مگه ما از امتياز داخل كشور كه وجود نداره چيزى برخورداريم خاك تو سرتون

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ghasem December 14, 2017 09:22 AM

این که عوارض نیست اسم این کار دزدی است اینها یک مملکت را اشغال کردن و حالا هم هر چی دوست دارن ازمردم طلب می کنند حالا مهم این نیست که نامش را چی بگن مثلا عوارض نامگذاری شده خوب این همه انگل که در ایران زندگی می کنند بنام آخوند از کجا باید پول پیدا کنند و کوفت کنند آخوندها که هیچ کاری انجام نمی دهند ولی بیشترین مصرف کننده هستند از یک جایی باید بیرون بیاد که اینها زهر مار کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: