آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه 1397 = 15-05 2018

بیانیه؛ فرجام برجام، حاصل ناكارآمدى رژیم

بیانیه اتحاد برای دمکراسی در مورد خروج آمریکا از برجام‎

فرجام برجام، حاصل ناكارآمدى جمهوری اسلامى

خروج يك طرفه آمریکا از قرارداد برجام واعمال مجدد تحريم هاى گسترده آن کشورعليه ايران، همراه با اوج گیری درگيرى هاى نظامى بين ايران وإسرائيل ، آينده سياسى واقتصادى كشور ما را با خطرهای هولناکی مواجه کرده است. رژيم ايران كه به دليل فعاليت هاى پنهان هسته اى در گذشته از يكسو، وسياست هاى ماجراجويانه منطقه اى از سوى ديگر، كشور ما را گرفتار شديدترين تحريم هاى جهانى وخصومت كشورهاى منطقه كرده است، اكنون نيز در صدد آن است كه براى سرپوش گذاشتن بر ناتوانى خود در حل مشكلات خود آفریده، همچنان سياست ايجاد بحران و تنش در منطقه وجهان را ادامه داده واستقلال و كيان وامنيت و سرنوشت ايران وإيرانيان را دستخوش اميال و آرزوهاى جاه طلبانه و توسعه گرانه شيعى خود قرار دهد.

حكومت ايران همواره در روابط بين المللى خود منافع ملى كشور ما را فداى اميال ايديولوژيك خود كرده واز جان و مال مردم ايران براى پيشبرد اهداف خود مايه گذاشته است. علاوه بر مشارکت موثر در نابودی کشور سوریه و جان سدها هزار تن از شهروندان این کشور، ميلياردها دلار از سرمایه ملی مردم ايران و جان هزاران سرباز وسپاهى صرف تأمين هزينه ها و قربانی دخالت ايران در درگيرى هاى منطقه شده، واكنون با تشديد درگيرى هاى سپاه پاسداران با اسرائيل خطر گسترش يك جنگ تمام عيار بر كشور ما سايه افكنده است.

خروج آمريكا از برجام گرچه به دليل فشارهاى اقتصادى ناشى از بازگشت تحريم ها عليه مردم ايران تاسف بار و محكوم است، اما اساسا محصول ماجراجوئي های نابخردانه سران نظام اسلامي و اهداف فرقه اي و باندی محافلی است كه چهل سال است حق حيات آزاد را از مردم ما سلب كرده و كشور را در معرض شديدترين بحرانهای تاريخ معاصر خود قرار داده اند. به عبارت ديگر، اعمال تحريم هاى بين المللى كه براى ساليان دراز زندگى مردم ايران را به شدت تحت تأثير قرار داده و فشارهاى اقتصادى سنگينى را بر مردم تحميل كرده، در درجه اول محصول رفتارهاى رژيم ايران در صحنه داخلي، منطقه اى وجهانى بوده است. اكنون نيز مسؤليت بازگشت تحريم هاى بين المللى را بايد در درجه اول متوجه رژيم ايران دانست.

بعد از توافق برجام، فضاى جديدى در سطح بين المللى براى ايران فراهم شده بود. رژيم ايران اگر واقعا منافع ملى و رفاه مردم ايران را مد نظر مى داشت، مى توانست به بهترين وجه از اين فرصت استفاده كرده و قدم هاى مثبتى را براى پايان دادن به خصومت ديرينه با آمريكا بردارد، رويكرد سياسى خود را نسبت به دولت اسرائيل تغيير دهد و همچنين به سياست توسعه طلبانه خود در منطقه خاتمه دهد. مردم ايران هم با همين تصور و انتظار از برجام استقبال كردند. مردم خواهان بهبود وضع زندگي خود بودند، آنها در طلب آرامش و دوستي با مردم و همكاري با ديگر كشورها بودند و ميخواستند گشايشى در فضاى سياسى واجتماعى ايران ايجاد شود، جامعه مدنى رونقى بگيرد، دستگيرى ها و سركوبها كاهش يابند و نان بيشترى سر سفره آنها بيايد.

ولی حكومت اسلامى با تفاهم ايجاد شده در سطح بين المللى و استقبال و اميد مردم ايران به برجام چه كرد؟ از همان فرداى توافق برجام "دلواپسان حكومتى" كمر به قتل آن بستند، بیت رهبرى وسپاه براى فلج كردن تعامل با جهان هم آوا شدند و بهترين بهانه را براى رئيس جمهور جديد امريكا كه رويكرد متفاوتى با رویکرداوباما رادر سياست خارجى اتخاذ كرده بود، فراهم اوردند تا بتواند خروج از برجام را عملى سازد.

مردم ازادى خواه ايران، كنشگران مدنى، اجتماعى، فرهنگى و سياسى

رژيم جمهورى اسلامى همچنان كه در طول چهار دهه حكومت تماميت خواه و تشنج افرين و فاسدش بحران های ژرفى را بر همه عرصه هاى زندگى جمعى ايرانيان و نيز مناسبات خارجى كشور حاكم كرده، در ایجاد این یحران جدید نیز بی تقصیر نبوده است. تنها يك دولت ملى ودموكراتيك باورمند به منشور جهانى حقوق بشر و صلح ودموكراسى مى تواند اعتماد جهانی را به صلح آمیز بودن فعالیت های اتمى اش به دست آورد، سايه جنگ را از سر كشور ما بردارد و رفاه وآسايش مردم كشور ما را تأمين كند. جمهورى اسلامى فاقد چنين توانايى هایی است و سترونى و شكست آن در همه عرصه ها براى مردم ايران عيان شده است. تنها گذر از اين نظام با حضور و مشاركت گسترده همه نيروهاى دموكراسى خواه بر پايه مبارزات مدنى مسالمت آميز مى تواند كشور را از خطر فروپاشى نجات دهد وآينده اى انسانى و صلح آميز را براى مردم ما رقم بزند.

۲۴ارديبهشت ۱٣۹۷ - ۱۴می ۲۰۱٨



agar mard budid mesle in kahnom minevesh May 15, 2018 04:59 AM

رهبر ایران عادت به زبان مهر و دست دوستی ندارد ، هر چه اوباما تلاش کرد رهبر پس زد
شهره عاصمی

آقای رهبر باز منافع ایران را در خطر انداختید

اوباما تمام تلاشش را کرد که ایران را در منطقه جایگزین عربستان سعودی کند

به همین دلیل روابطش با عربستان کمی تیره شد

حتی روابطش با اسراییل آنقدر سیاه شد که جای پنهان کردن نداشت

منتهی رهبر ایران عادت به زبان مهر و دست دوستی ندارد

هر چه اوباما تلاش کرد رهبر پس زد

حتی روحانی هم نتواست او را قانع کند

رهبر ما یکسره بطرف روسیه رفت

روسیه ای که چند روزپیش چراغ سبز حمله نظامی به مراکز ایرانی در سوریه را به اسرائیل داد

روسیه به دنبال سفر نتانیاهو اس-۳۰۰ به سوریه نمی‌دهد

روسیه ای که پشیزی برای منافع ایران ارزش قائل نیست

زمانی از ما دفاع می کند که منافع خودش در خطر است

در زمان برجام فقط آخر قضیه حرفی زد که نگویند لال مونی گرفته

وگرنه بیرون آمدن آمریکا از برجام صد در صد به نفع روسیه است

ما تا کی باید با طناب پوسیده رهبر به چاه برویم؟

نگام ، ناگفته های ایران ما

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک پرسا May 15, 2018 11:24 AM

شکست سیاسی برنامه هسته ای رژیم آخوندی ، همانا، شکست سیاسی پوتین روسیه در برابر آمریکا و اروپا است و با باج دهی نفتی رژیم آخوندی به روسیه و چین، زمینه های جنگ جهانی سوم آغاز گردیده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Azad June 13, 2018 03:04 AM

۴۰سال پیش اکثر کشورهای جهان حکومت جمهوری اسلامی ایران را براساس انتخابات ساختگی آری یا نه برسمیت شناختند۰آیا حکومت اسلامی لیاقت آنرا داشته است ؟واگر نه٬ چرا باید همچنان برسمیت شناخته شود؟ پس کی وقت حسابرسی خواهد رسید؟ اکنون زمان آن است که امریکا پس از خروج ازبرجام وتوافق باکره شمالی ٬ اروپا وسایر کشورهائی که مدعی حقوق بشر هستند عمل از خود نشان دهند وحکومت اسلامی ایران را باتعیین فرصتی کوتاه وادار به انتخابات آزاد با نظارت جامعه بین المللی سازند و اگر حاکمان غاصب میهن آنرا نپذیرفتند بطور رسمی عدم برسمیت شناختن شان را اعلام کنند وحد اقل کلمه جمهوری را از حکومت دیکتاتور اسلامی ایران حذف کنند و ازاکثریت مردم ایران که ضد حکومت اسلامی هستند حمایت نمایند۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: