آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 تیر ماه 1397 = 08-07 2018

بازداشت یک فعال حقوق دراویش در تهران

مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و از فعالان حقوق دراویش گنابادی، در منزل مادری خود در تهران و در حضور اعضای خانواده‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

صدور حکم ۳۴ سال زندان برای ۸ درویش گنابادی

خبرگزاری هرانا – هشت تن از دراویش گنابادی بازداشت شده در حوادث گلستان هفتم توسط شعب ۱۵ و ۲۶ دادگاه انقلاب تهران جمعا به ۳۴ سال حبس، ۲۹۶ ضربه شلاق، ۶ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها، رسانه‌ها و فعالیت در فضای مجازی و مطبوعات و ۶ سال ممنوع‌ الخروجی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، احکام هشت تن از دراویش محبوس در تیپ سه زندان تهران بزرگ که پیش‌تر در بهمن‌ماه سال گذشته در رابطه با حوادث گلستان هفتم بازداشت شده بودند، توسط شعب ۱۵ و ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی و قاضی احمدزاده صادر و به آنان ابلاغ شد.

همچنین در خبری دیگر شب گذشته هفت مأمور مسلح با دستور بازپرس هادی‌پور از شعبه سوم دادسرای اوین (شهید مقدس) به منزل مادری مصطفی دانشجو، از فعالان حقوق دراویش گنابادی یورش برده و با شکستن در و تهدید با اسلحه این وکیل دادگستری را در حضور اعضای خانواده‌اش بازداشت کرده‌اند.

گزارش شده که در اثر حمله‌ی شبانه‌ی مأموران برای دستگیری این فعال حقوق درویشان گنابادی، مادر سالخورده، همسر و دختر خردسال آقای دانشجو به اورژانس بیمارستان منتقل شده‌اند.

از محل انتقال و نگهداری آقای دانشجو اطلاعی در دست نیست.


حبس سنگین برای چهار زن درویش در ایران

چهار درویش زن که پس از حوادث خیابان پاسداران بازداشت شده بودند هر یک به پنج سال حبس محکوم شدند. همسر یکی از آنها می‌گوید، بازداشت‌شدگان در مرحله بازجویی و تفهیم اتهام، وکیل نداشته‌اند.

شیما انتصاری، سیما انتصاری، نازیلا نوری و آویشا جلال‌الدین هر یک به پنج سال حبس محکوم شدند. احکام این چهار درویش زن که در زندان قرچک محبوس هستند، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده است.

مهیار شالچی، همسر شیما انتصاری به "کمپین حقوق‌بشر ایران" گفته است، دادگاه این چهار زندانی روز شنبه ۹ تیر (۳۰ ژوئن) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاءالله احمدزاده برگزار شده و حکم آنها سه روز بعد در تاریخ ۱۲ تیرماه ابلاغ شده است.

اتهام اصلی این چهار زن "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" عنوان شده است. این چهار زن از جمله ۱۱ زن درویش هستند که پس از حوادث خیابان پاسداران شب ۳۱ بهمن ماه و صبح اول اسفند ۱۳۹۶ بازداشت شدند.

رفتار بیرحمانه با ۱۱ زن از دراویش گنابادی

خبرگزاری هرانا – سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد “دست کم ۱۱ زن از اقلیت‌ مذهبی دراویش گنابادی در ایران از ابتدای ماه اسفند در زندان شهر ری با شرایط غیرانسانی و بدون دسترسی به وکیل نگهداری می‌شوند. بازداشت آنها به دنبال پراکنده کردن خشونت آمیز تظاهرات دراویش در تهران صورت گرفت. برخی از زنان نیاز به مراقبتهای پزشکی فوری برای جراحات ناشی از ضرب و شتم در زمان دستگیری دارند”.



آرش آريايى April 1, 2018 08:26 AM

بعد از سقوط رژيم ضحاك ، كليه زن و دختران مسولينش بايد به همين زندان فرستاده بشن تا حسابى خوش بگذرونن و متوجه بشوند وقتى جيك جيك مستونشون بود شوهران و نامرادان شون بر سر بانوان اين كشور چى ميآوردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: