آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 اسفند ماه 1396 = 26-02 2018

پرواز تهران-اهواز؛ مرگ را پیش چشمانمان دیدیم

هواپیمایی که حامل بازیکنان استقلال خوزستان بود به علت دو نقص فنی پیاپی نتوانست به مقصد برسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، اعضای تیم استقلال خوزستان پس از دیدار با پرسپولیس، قرار بود ساعت ۱۵ روز یکشنبه از فرودگاه مهرآباد به سمت اهواز بروند، ولی با گذشت ۳۰ دقیقه از حرکت پروازشان، هواپیما به دلیل تکان خوردن‌های شدید و نقص فنی به فرودگاه مبدا(مهرآباد) باز می‌گردد.

بعد از این اتفاق به مسافران اعلام می‌شود در صورت تمایل می‌توانند با اتوبوس راهی اهواز شوند یا صبر کنند تا مشکل فنی هواپیما برطرف شود که بخشی از بازیکنان استقلال خوزستان با اتوبوس و ماشین‌های شخصی به اهواز می‌روند، عده‌ای در تهران می‌مانند؛ ولی جمعی هم اعلام می‌کنند منتظر پرواز بعدی می‌مانند.

حدود ساعت ۲۰ یکشنبه شب اعلام می‌شود نقص فنی هواپیما برطرف شده و پرواز انجام می‌شود، اما مجددا با گذشت ۲۰ دقیقه از پرواز دوم، هواپیما مشکل جدی‌تری پیدا می‌کند و در آستانه سقوط قرار می‌گیرد که به زحمت خلبان مجددا در فرودگاه مهرآباد فرود می‌آید.

تعدادی از بازیکنان استقلال خوزستان که در این پرواز بودند، اعلام کردند مرگ را با چشمان خود دیده‌اند و اگر خلبان مهارت نداشت، مشخص نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؛ ضمن اینکه چند خانم که در این هواپیمای شرکت زاگرس بوده‌اند به دلیل بد شدن حال‌شان با اورژانس منتقل می‌شوند.


خطر از بیخ گوش وزیر گذشت!

به فاصله یک هفته از وقوع رویداد خونین سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، دقایقی پیش یک پرواز دیگر در همین مسیر مجبور به فرود اضطراری شد؛ پروازی که حامل وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه وی بود!

به گزارش «تابناک»، بر اساس خبر‌های دریافتی، روز شنبه هواپیمای BAE ۴۶۲ شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران به یاسوج پرواز می‌کرد، به دلیل بدی هوا مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد. پروازی که از جمله سرنشینان آن، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه وی بودند.

وزیری که برای دومین بار در یک هفته اخیر راهی یاسوج می‌شد تا از نزدیک در جریان امور مربوط به سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان قرار گیرد، اما این بار در میانه راه با مشکلی مواجه شد که برخی بر این باورند که عامل اصلی سقوط پرواز شماره ۳۷۰۴ تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا بوده است؛ مشکلی که می‌بایست پیش از پرواز مشخص شود و مبنای تصمیم گیری باشد.

درباره مشکلی سخن می‌گوییم که از جمله پیش‌شرط‌های انجام هر پروازی، بررسی آن است. شرایط جوی در طول مسیر و مقصد که با گزارش‌های هواشناسی مشخص می‌شود و آنقدر مهم است که می‌بایست به رویت و تایید خلبان برسد و پس از آن پرواز آغاز شود، اما ظاهرا آنچنان که باید جدی گرفته نمی‌شود، حتی زمانی که وزیر مسافر پرواز باشد.


خطر تازه از بیخ گوش مسافران هواپیما گذشت

چهارشنبه، 2 اسفند ماه 1396
21-02 2018

هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی هما در مسیر تهران - شاهرود ، نتوانست در شاهرود فرود آيد و به تهران بازگشت.

مدیر فرودگاه شاهرود در گفت و گوی تلفنی با صدا و سیما با تایید این خبر گفت : به رغم مساعد بودن وضعیت جوی ، خلبان این پرواز اعلام کرد نمی تواند باند را بدرستی ببیند و فرود نیامد.

وی افزود: این هواپیما با دوساعت تاخیر ، ساعت 10:26 از فرودگاه مهر آباد بلند شد و قرار بود ساعت 11:20 در فرودگاه شاهرود بنشیند .

به گفته وی ، این پرواز 14 مسافر از تهران به شاهرود داشت و قرار بود در پرواز بازگشت ، 28 مسافر را از شاهرود به تهران منتقل کند

مدیر فرودگاه شاهرود گفت : ساعت اصلی پرواز این هواپیما از تهران 18:55 بود که شرکت هواپیمایی هما در پیامکی به مسافران این پرواز اعلام کرد ، هواپیما با دو ساعت تاخیر پرواز می کند که در نهایت این هواپیما ساعت 10:26 تهران را به مقصد شاهرود ترک کرد.

حمیدپور تاکید کرد : تصمیم گیرنده نهایی برای فرود هواپیما ، خلبان است و درباره چرایی فرود نیامدن این هواپیما هم خلبان باید پاسخگو باشد.



Ghasem February 22, 2018 08:19 AM

نکنه فرود آمدن هم ولایی شده؟ بابا وقتی دید نداره چطوری فرود بیاید مسئول جان مسافران است قبل از هر چیز

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ghasem February 25, 2018 09:03 AM

حتما نظافت چی فرودگاه از خلبان بازجویی می کند آخه ۴۰ سال سیاه وضعیت اینطوری بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین February 26, 2018 12:29 PM

هموطنان گرامی،
بدلیل امنیت جان سوار هواپیمایی نشوید
بخصوص اگرکسانی مانند عباس آخوندی در آن باشند بدلیل ترور از سوی رژیم
به ویژه اگر دانشمند وپژوهشگر هستید
و همچنین تیم ورزشکاران و مردم مخالف رژیم
برای مسافرت تداوم امنیتی زیر را نگرش کنید:
بیخبری نزدیکان ناشناس ازانگیزه مسافرت شما
سفارش تاکسی و اتوبوس نه بوسیله تلفن ویا گوشی
به کارگیری از خودروی شخصی که شب پیش در گاراژ امنی نگهداری شده باشد
تردید به حضور فردی مشکوک در نزدیکی وسیله نقلیه شما از آغاز تا پایان مسافرت

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان February 26, 2018 06:24 PM

چرا دانسته در چنین شرایط بسیار بد پروازی پس از فرود اضطراری و پس از اعلان رفع مشکل از سوی مسئولین فرودگاه دباره سوار بر هواپیمایی می شوید که ساعاتی پیش پس از تیکاف و بلند شدن این هواپیما بدلیل وجود نقض فنی با مهارت خلبان و بازگشت به باند فرودگاه مهرآباد انجام شده بود! عاقلانه ترین کار در این باره فقط تحریم سفرهای هوای از سوی اکثریت مردم میتواند ناوگان تابوتهای پرنده جمهوری اسلامی را برای همیشه زمین گیر کند! در غیر اینصورت خطر سقوط این تابوتهای پرنده و مرگ حتمی مسافران و کادر پرواز پس از بلند شدن از زمین همچنان ادامه خواهد شد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: