آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 فروردین ماه 1397 = 12-04 2018

تایمز: انگلیس قصد دارد به سوریه حمله کند

انگلیس در هماهنگی با آمریکا و فرانسه، در تدارک برای حمله به مواضع رژیم دمشق است.ارتش فرانسه نیز گزینه‌های ممکن برای اقدام نظامی علیه سوریه را آماده ارائه به رئیس‌جمهور این کشور کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، -منابع آگاه به روزنامه تایمز گفته‌اند در صورت موافقت کابینه دولت لندن برای حمله به سوریه، جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس آمادگی دارند تا از پایگاه «اکروتیری» قبرس وارد عمل شوند.

حتی گفته می‌شود که در صورت نیاز ناو انگلیسی «اچ ام اس دانکن» نیز وارد عمل خواهد شد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس از دولت کشورش خواست امروز پنج شنبه برای بحث درباره چگونگی واکنش لندن به حملات شیمیایی دوما در سوریه جلسه فوق العاده تشکیل دهد.

در همین حال نخست‌وزیر انگلیس گفته کشورش آماده است حتی بدون مجوز پارلمان به عملیات نظامی آمریکا علیه سوریه بپیوندد.

هواپیما های نیروی هوایی انگلیس در صورت آغاز عملیات نظامی در سوریه ، پروازهای رزمی خود را از پایگاه هوایی آکروتیری در قبرس انجام خواهند داد.

منابع خبری در روزهای گذشته از تحرکات دولت آمریکا برای اقدام نظامی در سوریه خبر داده‌اند.

پرونده سوریه به اندازه‌ای برای آمریکا اهمیت دارد که ترامپ سفر خود را به آمریکای لاتین لغو کرد. به نوشته نیویورک‌تایمز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ به دنبال حملاتی شدیدتر از سال گذشته به سوریه است.

این منبع به نقل از یک مقام سابق نوشت: آنچه احتمالا آمریکا به دنبالش هست این است که چه چیزی را می‌توان هدف قرار داد که حکومت اسد را تضعیف کند.

این در حالیست که کرملين در مورد هر اقدامی که باعث بی ثباتی سوريه شود هشدار داد.

از سوی دیگر وزیر دفاع اسرائیل نیز هشدار داد که در صورتی که حکومت ایران بخواهد به حملات علیه سوریه پاسخ دهد، تل‌آویو نیز رژیم دمشق را ساقط و بشار اسد را ترور خواهد کرد.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد چهارشنبه در خبری فوری اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا بر فراز شهر «التنف» در مرز سوریه و عراق به پرواز درآمدند.

به گزارش ایسنا، این پرواز جنگنده‌ها همزمان با اصرار آمریکا و کشورهای غربی دیگر بر بررسی مساله تحرک نظامی علیه نظام بشار اسد است به ویژه که شورای امنیت در تصویب قطعنامه‌ای در زمینه متهم کردن نظام سوریه به استفاده از سلاح‌ شیمیایی شکست خورد.

روسیه برای دوازدهمین بار در طول ۷ سال جنگ خونین داخلی سوریه، پیش‌نویس ارائه شده از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی که این بار درباره محکومیت دولت سوریه بخاطر حمله شیمیایی در غوطه شرقی ارائه شده بود را وتو کرد.

در همین حال اعلام شد که ناو هواپیمابر یواس‌اس هری اس. ترومن امروز چهارشنبه برای انجام عملیات در خاورمیانه در منطقه مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناو هواپیمابر مذکور با همراهی هفت کشتی تهاجمی مسلح به موشک‌های کروز و ۶۵۰۰ ملوان در حال حرکت است.

براساس گزارش‌ها، همچنین ناوشکن یواس‌اس دونالد کوک که مسلح به موشک‌های هدایت‌شونده است قبرس را ترک کرده و در حال حرکت به سمت شرق خاورمیانه است. این کشتی جنگی کلاس آرلی بورک حامل ۶۰ موشک تام‌هاوک است.

تحرکات نظامی مذکور در شرایطی انجام می‌شود که کاخ سفید به استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما واقع در سوریه تهدید کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است در حال رایزنی با مشاورانش است تا برای پاسخ به این حادثه تصمیم‌گیری کند. ترامپ دوشنبه به خبرنگاران گفت: به لحاظ نظامی، گزینه‌های بسیار زیادی داریم و به‌زودی شما را مطلع خواهیم کرد.


پاسخی قاطع به حمله احتمالی آمریکا خواهیم داد

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا نسبت به هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ایتارتاس، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در ارتباط با اقدام احتمالی نظامی آمریکا و متحدانش در سوریه واکنش نشان داد و گفت: مسکو هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه را با پاسخی متقابل پاسخ خواهد داد.

سفیر روسیه در بیروت نیز گفته که اگر آمریکا علیه سوریه اقدام نظامی کند مسکو به آن پاسخ خواهد داد.

به گزارش تاس، چیزوف افزود: مسکو به نمایندگان آمریکا چه به صورت علنی و چه به صورت خصوصی و از طریق کانالهای نظامی در زمینه عواقب جدی حمله به دمشق هشدار داده است.

وی تاکید کرد که اقدام نظامی احتمالی آمریکا در واکنش به حمله شیمیایی صورت گرفته در دوما پاسخ سختی خواهد گرفت که هرگز اتفاق نیفتاده است.

سفير روسيه در لبنان هشدار داد هر موشک آمريکا را که به سوريه شليک شود، در هوا منهدم و سرنگون خواهيم ساخت و محل پرتاب موشکها را نابود می کنیم.




آرش- صبحی April 8, 2018 04:00 PM

هنوزحملات شیمیائی پیشین بشاراسدازیادها نرفته است حملاتی که این حیوان خون آشام ودراکولامانند بهمراه سرداران سپاه وشخص سردار سلیمانی انجام دادندودهها زن وکودک بیگاه رابا سارین وگازکلروغیرو به بدترین شکل ممکن قتل عام کردند درگذشته ای نه چندان دورآقای امانوئل مکرون گفته بوداگراثبات شود که بشاراسد وحامیان اوازسلاح شیمیائی استفاده کرده اند، پاریس پاسخ درخورتوجهی به بشار خواهدداد باانکه دردومرحله کارشناسان سازمان ملل استفاده اسدازسلاحهای شیمیائی را گزارش وتائید کرده بودند، متاسفانه دنیای غرب هیچ واکنش قابل قبولی ازخودنشان نداد تا آنجاکه بشاراسد وسردارسلمانی وپوتین بخودشان اجازه دادند تا باردیگربااستفاده ازسلاح شیمیائی مردم بیگناه نابود کنند انتظارمیروداین بارآقای ترامپ پاسخ دندان شکن ومجازاتی درخوربه اقدامات اسد بدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


م April 8, 2018 05:24 PM

ماردونا رو ول كن غضنفرو بچسب ، دلار شد ٦٠٠٠ تومان

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 8, 2018 10:01 PM

اینا همش کار ایران و روسیه هستش که آمریکا رو به جنگ سوریه بکشونن که برای جمهوری اسلامی وقت بیشتری بخرن اما تابوت و قبر جمهوری اسلامی آماده شده هزینش هم پیشاپیش پرداخت شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang April 9, 2018 03:52 AM

اخوندا یک چیزی در دنیا مد کرده اند که حالا بشار اسد یا پوتین هم یاد گرفتند تکرارش میکنند و ان اینکه در این ۳۹ سال اخوندا وقتی یک خرابکاری یا عملیات تروریستی انجام میدهند و دنیا میگه کار اخوندهای ایران بوده اخوندا میگند ثابت کن ثابت کن و راست هم میگند چون ثابت کردنش مشگله مخصوصا اخوند تمام نیرو و پول خودش را صرف میکند که ثابت نشه مثل ترور رفیق حریری در لبنان یا انفجار ارژانتین یا انفجار هواپیما در لاکربی و هزاران مثال دیگر حالا در سوریه هم هروقت بشار اسد میبیند جانش در خطره یا شکست نظامی فاحشی دارد میخورد از بمب شیمیایی استفاده میکند بعد میگند ما نبودیم ثابت کن ثابت کن و بعد برای مسخره گرفتن دنیا میگند کار تروریستها بوده که دشمن بشار اسد این بمب های شیمیایی را به انها داده و ما هم مثل بقیه انگشت به دهانیم که چرا تروریستها بمب های شیمیایی را بر سر ما یا شهر دمشق انفجار نمیکنند و همیشه بر سر روی خودشان میریزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین April 9, 2018 11:32 AM

arzhang درست میگوید اگر نه کار این است و نه آن هتما کار خودشان بوده است بدین گونه گناه را گردن دیگری انداخته و در جهان ستمدیده نمایی میکنند اکنون دست اسد و پوتین و حذب الله و جمهوری اسلامی در جهان رو شده است اگر غیرت دارید باید سرافکنده شوید وگرنه بساتتون را بسته و گورتان را گم کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria April 9, 2018 04:17 PM

خب اگر این مزدوران مدافع حرم زینب بودند پس چرا زینب از اینها حفاظت نکرد ؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Sasan April 9, 2018 05:13 PM

دو تا چماق بدست سرکوبگر و عصای دست عظما کمتر

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی April 9, 2018 10:01 PM

دولت ترامپ ودولتهای غربی بعنوان متولیان صلح جهانی ومعیارهای حقوق بشری باید بااتخاذ یک تلافی جانانه ویک تنبیه همه جانبه به جبران دوران سیاه اوباما خاتمه بدهند همه این اقدامات جنایتکارانه وعبور از خط قرمزها ناشی از سیاستهای غلطی بود که اوباما در قبال جمهوری اسلامی وروسیه وسوریه انتخحاب کرده بود حملات باید چنان کوبنده باشد که حتی پوتین را به واکنش انفعالی وادار نمیاد یکبار دیگر باید با مسئولیتی بزرگ بکمک ملتهای در اسارت دولتهای جنایتکار بشتابد که درراس آنها جمهوری جهل وجنون اسلامی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Baran April 10, 2018 06:11 PM

هنوز عرق شرم از فضاحتی که در عراق به بهانه وجود سایت های اتمی بوجود آوردند در پیشانی تونی بلر خشک نشده

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى April 10, 2018 10:49 PM

بايد ريشه جنايت و ترور كه همانا جمهورى اسلامى ست خشكانيده شود ، تا اين اختاپوس در خاورميانه چنبره زده دنيا رنگ صلح را نخواهد ديد

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang April 11, 2018 12:13 PM

امکان جنگ منطقه ای و یا جهانی در سوریه بیش از هر زمان دیگر نمایان هست که بر خلاف گذشته که امریکا قبل از حمله موشکی به سوریه به روسها میگفت چه زمان و دقیقا به کجا حمله داره میشود که روسها و پاسداران از انجا فرار کنند تا گشته نشوند ایندفعه ازین خبرها نیست و برای همین سفیر روسیه در لبنان از تلویزیون حزب اله به امریکاییها اخطار داده که اگر روس یا پاسدارگشته بشوند انها هم به گشتی های امریکا در منطقه حمله میکنند و حالا همه انتظار دارند امریکا نیروهوایی سوریه را نابود کند که بشار اسد (این روزها مثل موش قایم شده) سال قبل هواپیما های خودش را به پادگانهایی منتقل کرده که مال روسیه هست و حمله اسراییل به یکی از پایگاه ضعف سیستم‌های پدافندی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ روسی در سوریه نشان داده و چراغ سبزی هست برای حمله امریکا به سوریه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 11, 2018 01:20 PM

درود بر یگانه رادمرد دوران پرزیدنت دونالد ترامپ

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی April 11, 2018 02:33 PM

روسیه پوتین که شب گذشته نیز قطعنامه شورای امنیت در موردسوریه را وتو کرد وخواستار تحقیقات بیطرفانه ازسوی ملل متحد شد، میخواهد بازهم ایالات متحده امریکا واروپائیها را محک بزند هرگونه سکوت کردن درقبال جنایات اخیر اسد - خامنه ای - پوتین دردوما بطورقطع موجب ارتقاع قدرت ووجاهت پوتین وپررو، شدن پایوران حکومت اسلامی خواهد شد حملات کوبنده به سوریه و تغیر موازنه قدرت دراین کشورموجب میشود تا مذاکرات کره شمالی هم با دستاورد بیشتری مواجه بشود وپوتین وچین هم دست وپای خودشان را جمع وجور کنند امیدواریم کاخ سفید وهمپیمانان اروپائی آمریکا با یک استراتژی کوبنده و قاطع سنگ دخالت در سوریه را برسر پوتین وجمهوری اسلامی بکوبند منتظرخبرحملات نظامی بدون وقفه، ودرهم کوبیدن اسد وخامنه ای وپوتین هستیم ملایان تهران وسردارانش بدجوری کلافه شده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


كاظم April 11, 2018 03:54 PM

چه كسي ضمانت مَي كند بعد از جنگ در خاورميانه صلح پديد آيد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 12, 2018 10:09 AM

پاسخ قاطع روسیه عقب نشینی ذلیلانه ۱۱ فروند کشتی جنگی عهد دقیانوسش بود که هنوز آمریکا نیامده فرار را بر قرار ترجیح دادند تا مبادا ظرف ۵ دقیقه همگی مسافر ته اقیانوس شوند خلاصه کلی خندیدیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: