آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 اردیبهشت ماه 1397 = 12-05 2018

کرۀ شمالی مرکز هسته ای خود را نابود می‌کند

خبرگزاری رسمی کرۀ شمالی اعلام کرد که این کشور از روز ٢٣ تا ٢۵ مه/٢ تا ۴ خرداد، مرکز آزمایش‌های اتمی خود را "با اقدامات فنی" از کار خواهد انداخت.

روز شنبه ١٢ مه/٢٢ اردیبهشت خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که تونل‌هایی که محل آزمایش‌های اتمی بود، منفجر خواهد شد. این تونل‌ها در مرکز اتمی "پونگیه ری" قرار دارد. تونل‌ها کاملاً مسدود خواهند شد و همۀ تأسیسات نظارت و همچنین مرکز پژوهشی ویران خواهد گردید.

پیونگ یانگ از خبرنگاران خارجی – از جمله خبرنگاران آمریکایی و کرۀ جنوبی – دعوت کرده که به تماشای این عملیات فنی بروند.


اقتصاد این کشور را شکوفا می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر کره شمالی به سرعت از برنامه سلاح هسته‌ای خود صرفنظر کند، ایالات متحده آمریکا آماده است تا به بهبود وضعیت اقتصادی در کره شمالی کمک کند.

به گزارش رادیو فرانسه، مایک پمپئو، می‌گوید کره شمالی می‌تواند به "یک آینده‌ی همراه با صلح و خوشبختی" امیدوار باشد البته اگر خلع سلاح هسته‌ای را بپذیرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت/۱۱ ماه مه، گفت: اگر کره شمالی به سرعت از برنامه سلاح هسته‌ای خود صرفنظر کند، ایالات متحده آمریکا آماده است تا به بهبود وضعیت اقتصادی در کره شمالی کمک کند.

مایک پمپئو، در آستانه دیدار میان دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ‌ اون، رهبر کره شمالی، بر سر خلع سلاح هسته‌ای این کشور، اعلام کرد: اگر پیونگ‌یانگ تدابیر جدی برای خلع سلاح هسته‌ای در کوتاه مدت را بکار بگیرد، ایالات متحده آمریکا به این کشور کمک خواهد کرد تا به همان رونق و شکوفایی دیگر متحد واشنگتن، کره جنوبی، دست پیدا کند.

وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را در یک نشست خبری پس از بازگشت از کره شمالی اظهار نمود. مایک پمپئو، در روزهای اخیر برای بازگرداندن سه زندانی آمریکایی در کره شمالی به این کشور سفر کرده بود. این مقام ارشد سیاست خارجی آمریکا تاکید کرد: آزادی زندانیان زمینه برای نشست موفقیت‌آمیز میان رهبران دو کشور در ماه آینده را فراهم کرده است.

به گفته مایک پمپئو، کیم جونگ اون مسیر خوبی را در پیش گرفته است. او افزود: ما مذاکرات خوب و جدی در پیونگ‌یانگ داشتیم، مذاکرات بر محور موضوعات بسیار پیچیده‌ای جریان داشت، بر روی تصمیم استراتژیکی که رییس‌جمهوری کره باید اتخاذ کند گفتگو کردیم..



علی May 9, 2018 03:23 PM

برای ایران متاسفم کره که متکی به چین که در حال حاضر قدرت اول اقتصادی جهان است بود با اشاره چین که منافع کشورشان را در خطر می‌دیدند با این که تکنولوژی هسته‌ای داشت سر عقل آمد و دست از عناد و لج بازی برداشت و بالاخره پشت میز مذاکره حقوق خود را بدست خواهد آورد ولی ما به روسیه که اقتصاد مافیایی و ورشکسته دارد تکیه کردیم و عملاً صاحب هیچ تکنولوژی و اهرم قدرت نیستیم و می‌خواهیم با شعار و عر و تیز و پرچم آتش زدن و عده جمع کردن جلوی آمریکا بایستیم تاریخ کشورمان نشان داده که روس‌ها خاینترین شریک ها هستند و با اولین چشمک آمریکا ما را تنها خواهند گذاشت و در نهایت اخوند و اعوان و انصارش با اولین حرکت فرار خواهند کرد و ملت ما گوشت دم توپ خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 10, 2018 05:34 PM

نترس ملت گوشت دم توپ نخواهد شد مگه عهد تیرکمون شاهه که ملتو بزارن جلوی توپ؟ تازه مگه الان کم ایرانی کشته میشه؟ فقط سالی بیست هزار ایرانی رو داره سایپا میکشه! دیدی که یه روزه کار سپاه تو سوریه تموم شد کار سپاه تو ایرانم نهایتا سه روزه تموم میشه یه کم فکر کنید درد نداره

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 10, 2018 05:39 PM

علی گرامی: بسیارتفاوت است بین کیم جون اون بایک مشت ملای فرسوده و خرفت قومی بافرهنگی متعلق به عصرحجر کیم جون اون بعنوان یک فرد تحصیلکرده درکشوری چون سوئیس، با پیشینه خانواده ای سیاسی وارزیابی جهان امروزدریافت، درکشوری که مردمانش بایدباخزه دریائی وگوشت سگ وگربه و روزگاربگذارنند، داشتن بمب هسته ای وموشکهای دورپرواز وغیرذالک دردهای بیدرمان کشورقابل حل شدن نیست بهمین جهت اگریک زمانی دست به آن حرکات جنون امیز زد، وآزمایشات آنچنانی راانجارم داد میتوان تصورکردکه برای گرفتن امتیازات سیاسی ازغرب درجهت متحول شدن کشورش چنان حرکتهای جنون آمیزی راصورت میداد حال دریافته است که یک کشورفقیروعقب مانده باسلاح اتمی هیچ جایگاهی درجامعه جهانی نخواهد داشت وبا چرخشی متهورانه تن بمذاکرات داد، ومیتوان تصورنمودکه دربهای دنیابزودی برروی ملت زجرکشیده کره بازشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


majid May 11, 2018 02:52 AM

قرار بعدی ترامپ با خامنه یی خواهد بود که از طریق اسکآیپ انجام خواهد شد
ترامپ از کاخ سفید و خامنه یی در یکی از مستراح های جهنم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: