آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 خرداد ماه 1397 = 20-06 2018

پرده نمایشی که درویش ثلاث به زیر کشید و رفت

منصور امان

اعدام شتابان درویش مُحمد ثلاث و دفن مخفیانه پیکر او، نه فقط پایان یک نمایش مسخره قضایی، بلکه شکست رُسوایی بار آن نیز هست. حُکومت که تلاش می کرد سرکوب وحشیانه درویشان و فجایعی که مُزدورانش به بار آوردند را توجیه و محکمه پسند سازد، اکنون از سالُن نمایشی که به راه انداخت، با داغ یک ننگ تازه بیرون می آید.

آقای ثلاث پیش از قتل تبهکارانه خود و در حالیکه در چنگ دژخیمانش بود، فاش ساخت که به شدت برای اعتراف دروغین علیه خود در دادگاه، شکنجه شده است. در معرکه قضایی ترتیب داده شده، آقای ثلاث می بایست اتهاماتی که دستگاه امنیتی مُتوجه اش ساخته بود را تایید کرده و به ارتکاب آنها اعتراف می کرد. حُکومت با این ترفند قصد داشت به مُخاطبانش القا کند که مُخالفان خُشونت طلب و خود ضامن و مُجری صُلح و آرامش است.

ناپرهیزی کم پیشینه دستگاه امنیتی – قضایی در برگُزاری دادگاه علنی برای درویش ثلاث خود به تنهایی وجود سناریوی شناخته شده اعتراف گیری در پس آن را با صدای بُلند بازگو می کند. این یک شیوه لو رفته و رُسوای امنیتی برای تخریب دستگیرشدگان و مشروعیت بخشی به پیگرد و سرکوبی آنها است که کاربُرد خود را مُدتهاست از دست داده و به ضد خود تبدیل شده. دستیازی حُکومت به این ترفند با این وجود را می توان نشانه ای مُطمئن از درهم ریختگی و بی چاره گی در برابر حجم فشاری که از سوی جامعه حس می کند، به شمار آورد.

آقای ثلاث با افشاگری خود و وکیل او با اشاره به نقصهای فاحش و عامدانه در پرونده موکلش و پرونده سازی دروغین برای وی، آخرین قُلابها را از پرده آویخته ی نمایش بیرون کشیدند و پُشت صحنه اش را در برابر دیدگان همگان گذاشتند. بیهوده نیست که ماشین ترور قضایی حُکومت عطای تشریفات معمول اعاده دادرسی را به لقایش بخشید، آقای ثلاث را به قتل رساند و پیکر شکنجه شده اش را با شتاب زیر خاک پنهان کرد.

رفتار تبهکارانه با این دگراندیش مذهبی ادامه توحُشی است که "نظام" در کوی گُلستان و در کوی و خیابانهای سراسر کشور علیه مُعترضان و به جان آمدگان به خرج می دهد. رژیم ولایت فقیه اینک نیز نشان داد که جُز خُشونت، شکنجه و قتل، با زبان دیگری با مُعترضان، دگراندیشان و مُخالفان سُخن نمی گوید و از توسُل به هیچ شیوه فرومایه ای برای توجیه و پنهان ساختن آن پرهیز ندارد.

درویش مُحمد ثلاث به خاک سپرده شد، اما آگاهی و نفرت از این جنایت، زنده و مُتراکم روی زمین حضور دارد و رژیم جمهوری اسلامی را داوری خواهد کرد.


********************

فیلم زیر: سخنان علی ثلاث فرزند محمد ثلاث پس‌ از اعدام جنایتکارانه پدر و دفن مخفیانه وی: ....به ما نگفتند آن شب می‌خواهند اعدام کنند. به ما زنگ زدند گفتند قطعه اش فلان جا است! پدر من شکنجه شد. پدر من تمام سرش بخیه است. وقتی او را میاوردند دادگاه مثل بازیگرها گریمش می‌کردند که بخیه‌ها معلوم نباشد....




www.youtube.com/watch?v=37U-liFq8nU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



bahare1393 June 19, 2018 12:34 PM

بله برادر عزيزم علي و خانواده آقاي ثلاث، اين رژيم اينطوري جنايت ميكند و ميخواهد بدين وسيله خانواده را نقره داغ كند و اعتراضات را خفه كند تا بتواند دو صباح ديگر وجود ضدبشري اش را دوام بياورد دست به چنين جنايت هاي ميزند و اين عمل شنيع براي ما مردم ايران جديد نيست و نزديك به چهل سال است كه دارد با مردم محروم ما اين كار را ميكند، جواب اين عمل ضدبشري اين است بايد دست به دست هم بدهيم و اين رژيم قرون وسطايي را از روي ايران زمين اين زيباترين وطن، پاك كنيم آن روز دور نيست خدا به شما صبر بدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 20, 2018 03:01 AM

نام شیر محمد ثلاث در تاریخ ایران ثبت شد و تا ایران برقرار است نام این مرد یاد آور جنایات هزار و چهار صد ساله ی اسلامیون در سرزمین ایران خواهد بود تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 20, 2018 05:59 AM

قتل محمد ثلاث بادستان آلوده سران رژیم نشان از وحشت فزاینده حاکمان آدمکش جمهوری اسلامی از احتمال بوقوع پیوستن طغیان اکثریت مردم ناخرسند ایران را دارد به همین خاطر آنها به هدف ایجاد رعب و وحشت در دل مردم اقدام به این قتل کرده اند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


محمد June 20, 2018 07:15 AM

تسلیت به خانواده ثلاث و به مردم ایران این عمل وحشیانه فقط از اوباش جمهوری اسلامی بر می آید اگر ریگی به کفش نداشتند چرا اجازه معاینه پزشک قانونی را ندادند؟ آنها که حوادث گلستان هفتم را دنبال میکردند حتما یادشان هست که یکی از دراویش پیام فرستد که درگیری شروع شده و عده ای را دستگیر کرده اند و نوشته بود محمد ثلاث را قیمه قیمه کرده اند و دستگیر شده ماجرای اتوبوس ساعتها پس از دستگیری محمدثلاث اتفاق افتاد حکومتی که سردمدارانش به تجاوز و قتل و اختلاس مشهورند و بسیجی های قمه کش و آدمکشش بیشتر مشکوک به قتل هستند یا درویشی که سادگی و انسانیت را پیشه خود کرده؟ جمهوری اسلامی آبرویی نداشت که از دست بدهد اما با این اعدام ها و دستگیری های کورکورانه نشان میدهد که حسابی به دست و پا افتاده آدمکشهایی که از یک جسد میترسند برای امریکا کرکری میخوانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: