- آیا تریتا پارسی به خانواده حاج قاسم و مری جیغکش در زندان تگزاس میپیوندد؟
- حیوان وحشی زخمی در جنگل خطرناک ترین موجود است؛ کارش را یکسره کنیم - سپاه پاسداران: این آتشبس برای مذاکره نیست؛ آتشبسی برای سقوط ما است - کارشناس داخلی هشدار میدهد جنگی که به اهداف خود نرسد، تکرار میشود - ترامپ چه تصمیمی خواهد گرفت؟ سه سناریوی محتمل در شرایط کنونی چیست؟ - تحلیلگر عرب: آمریکا و جمهوری اسلامی؛ توافقی نزدیکتر به انفجار، نه پایان جنگ - استعفای گابارد؛ آیا نفوذ جنبش ضد جنگ در دولت ترامپ به پایان رسیده است؟ - "ما بیضهاش را داشتیم و انقاب کردیم"؛ با همین یک جمله ایران را بر باد دادند - گفتگوهای ترامپ با مقامات چینی؛ اسرائیل: جهان متوجه تغییرات ایران شده - وارثان خامنهای به شعار "کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا" بازگشتند
- جام جهانی؛ رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی بازهم ویزا نگرفت!
- پاکستان: بازیگرانی میخواهند توافق با تهران را خراب کنند/اعلام موضع اسرائیل - آمریکا: حزبالله یکی از عواملی است که میتواند توافق با رژیم ایران را بیثبات کند - ترامپ: حاکمان بیآبروی ایران باید خیلی سریع بجنبند/مفاد واقعی توافق احتمالی - کارشناس حکومتی: تغییر مواضع ترامپ بخشی از یک استراتژی است+فیلم: تحلیل - مقام حکومتی: حرف از پیروزی با این متن مبهم و خسارت بار کاملا غلط است - امارات آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده ایران را تکذیب کرد
- اعدام دو تن دیگر از بازداشتشدگان اعتراضات دیماه مخفیانه اجرا شد
- رئیسجمهوری آمریکا از تجاوز به زندانیان زن به دستور مجتبی خامنهای خبر داد - جامعۀ جهانی بهائی: محبوس کردن یک زن بیگناه باردار نهایت بیرحمی است - نامه افشاگرانه: چگونه برخی وکلا مسیر اعدام معترضان را هموار میکنند؟ - تداوم قتلهای حکومتی در پوشش جنگ؛ اعدام مخفیانه در زندان قزلحصار
- آمریکا: حزبالله یکی از عواملی است که میتواند توافق با رژیم ایران را بیثبات کند
- امارات آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده ایران را تکذیب کرد - پاکستان: بازیگرانی میخواهند توافق با تهران را خراب کنند/اعلام موضع اسرائیل - ترامپ: حاکمان بیآبروی ایران باید خیلی سریع بجنبند/مفاد واقعی توافق احتمالی - آیا تریتا پارسی به خانواده حاج قاسم و مری جیغکش در زندان تگزاس میپیوندد؟
- جام جهانی؛ رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی بازهم ویزا نگرفت!
- جام جهانی؛ رفتار آمریکا با تیم جمهوری اسلامی حتی از زندانیها هم بدتر است - منبع حکومتی: آمریکا چه خوابی برای تیم ایران دیده است؟ ویزای ساعتی دادند! - جام جهانی؛ تیم فوتبال جمهوری اسلامی با شوک مهمی روبرو شده است - فراخوان شاهزاده رضا پهلوی برای مسابقات جام جهانی فوتبال در آمریکا
- اینهم شب یلدای قسطی در حاکمیت سیاه ملایان؛ پایان شب سیه سیپد است
- فیلم؛ خواننده اپرا که مجذوب موسیقی محلی ایران بود: ویدئو را ببینید - نسخه بدون سانسور فیلمی که کارگردانان آن به اشاعه فساد متهم شدند - سرود "ای ایران ای مرز پر گهر" ۸۰ ساله شد؛ ویدئو با صدای بنان - نوبل ادبیات؛ نثر شاعرانهاش که شکنندگی زندگی انسان را آشکار میکند
- مجتبی خامنهای جانباز جنگ است! واکنش نتانیاهو با کاریکاتور دیدنی
- کاریکاتوری که خامنهای به توییت خود در مورد ترامپ در ایکس پیوست کرد - برادر بانوی ورزشکاری که حجاب را برداشت: بالهای خواهرم را چیدند! - کاریکاتور اسرائیلی؛ حزبالله در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده است - کاریکاتور؛ هر موقع این عصا را دست آقا دیدید یعنی بدجوری ترسیده ایرانپرسنیوز به هیچ گروه سیاسی وابسته نیست و از هیچ کجا حمایت مالی دریافت نمیکند.
پنجشنبه، 7 دی ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 27 Decemberفاجعه ای که خاتمی و احمدی نژاد ببار آوردندجنوب نیوز- بزرگ ترین سد خاکی ایران که کار ساخت آن از 15 سال قبل آغاز شده و با هزینه2 هزار میلیارد تومان به اتمام رسیده است ، به جای ان که افتخار ملی باشد ، تبدیل به یک فاجعه و شرمساری ملی شده است. خلاصه ماجرا این است که بر روی کارون ، سدی ساخته اند به نام گتوند. این سد ، محصول مشترک دولت های سیدمحمدخاتمی و محمود احمدی نژاد است و قرار بود مشکل آب استان خوزستان را برای همیشه حل کند. اما در همان زمانی که این سد در حال ساخت بود ، کارشناسان و بسیاری از رسانه ها ، مدام هشدار می دادند که وجود توده های عظیم نمکی در پشت این سد ، باعث می شود آب دریاچه پشت سد ، شور شود. با این حال ، دولتی ها که گویا فقط به فکر این بودند که هر چه سریعتر سد را به اتمام برسانند و آن را به نام خود ثبت کنند ، زیر بار این کارشناسی های مستقل نرفتند و مدعی شدند که فکر همه جا را کرده اند و سد ، تا 100 سال آینده مشکلی نخواهد داشت. آنها حتی ادعا داشتند که همه کارشناسان بر بی مشکل بودن توده های نمک "اجماع" دارند! اینک اما بعد از آن که سد گتوند آبگیری شد ، دولتمردان و مشخصاً مسؤولان وزارت نیرو که متولیان مستقیم این سد هستند تازه متوجه شده اند که آنچه منتقدان می گفتند درست بوده است و آب سد ، در حال شور شدن تدریجی است و این شوری ، به ویژه در سطوح زیرین آب ، به شدت غلیظ است ، گو این که دریاچه آب شور و البته خشک شده ارومیه را به خوزستان برده باشند! جالب اینجاست که در مراحل پایانی پیش از آبگیری سد ، مسوولان دولتی برای این که پیش منتقدان کم نیاورند ، با صرف هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان ، لایه ای از رس را به عنوان "پتوی رسی" بر روی توده های نمک کشیدند تا به خیال خود ، بین نمک ها و آبها ایجاد حائل کنند ولی از این خلاقیت دولتی ، نتیجه ای جز هدر رفت همان 50 میلیارد تومان نیز حاصل نشد و اینک ، نمک و آب در پشت سد این دریاچه به هم پیوسته اند تا یک فاجعه زیست محیطی در جنوب غربی ایران شکل دهند و کلکسیون انهدام محیط زیست ایران را تکمیل کنند. نمک ، البته تنها مهمان ناخوانده دریاچه سد گتوند نیست و برخی اخبار از نشت نفت به این مجموعه نیز حکایت دارند تا داستان آلودگی به اوج خود برسد! این وضعیت باعث می شود آب شیرین و گوارای کارون ، تبدیل به آبی شور شود و کشاورزی منطقه را نابود کند کما این که از هم اکنون نیز اهالی برخی روستاهای اطراف سد شکایت کرده اند که آب هایشان شور شده است و در این میان ، مقاماتی که می گفتند تا 100 سال دیگر مسکلی نخواهیم داشت ، خفقان گرفته اند. این ماجرا از شاهکارهای قرن خواهد بود که در کشوری ارقام کلانی را هزینه نمایند تا آب شیرین را تبدیل به آب شور کنند و زمین های کشاورزی شان را نابود نمایند و نهایتاً به این نتیجه برسند که باید آب سد را تخلیه کنند کما این که رئیس سازمان بازرسی اعلام کرده است:«مساحت زیادی از اراضی زیر کشت در این مناطق وجود دارد که با چند بار آبیاری شدن با آب شور، تبدیل به نمک زار میشود و ما این مسئله را به وزارت جهاد کشاورزی گزارش دادهایم که یا باید در این فصل آبی، سد را تخلیه کند یا باید فکری به حال کشاورزی منطقه کند.» دولت های خاتمی و احمدی نژاد ، با همه تضادهایی که با یکدیگر دارند ، لااقل در این خرابکاری فاجعه بار، دست شراکت به هم داده اند و اینک ، وقت آن است که تمام مسوولانی که در این دو دولت ، سهمی در این ماجرا داشته اند ، پای میز محاکمه کشانده شوند. /مرجع: عصرایران
خبر قبلی: حداد عادل: عزل وزیر بهداشت خبر خوبی نبود
خبر بعدی: نمایش انتخابات و وحشت رژیم از خیزش مردم |