آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 فروردین ماه 1392 = 16-04 2013

چون مملکت امام زمان بوده، تعداد تلفات پائین است

وبلاگ دانشجو: هنوز زخم زلزله آذربایجان تسکین نیافته بود که هفته پیش زمین لرزه‌ به بوشهر رسید و ده‌ها نفر از هوطنانمان را در جنوب ایران داغدار و بی‌خانمان‌ کرد. اما این پایان ماجرا نبود. امروز زمین لرزه ای به قدرت 7.5 ریشتر منطقه سراوان و خاش در استان فقرزده سیستان و بلوچستان را لرزاند و خسارات شدیدی ببار آورد.

شدت زلزله به حدی بود که دامنه آن به امارات، عمان و افغانستان و پاکستان هم رسید. خوشبختانه وقوع این زمین لرزه در عمق 95 کیلومتری زمین از خسارات فاجعه بار آن کاست با این وجود اخبار تایید نشده حکایت از کشته شدن حداقل 40 نفر در مناطق زلزله زده دارد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور می گوید: «چون مملکت امام زمان بوده، تعداد تلفات پائین است!»

بداقبالی یا طبیعت هر چه اسمش باشد مهم نیست، مهم آنکه در یک ماه گذشته 7 زلزله در جهان رخ داده که دو زلزله شدید سهم ایران بوده آنهم در مناطقی فقرزده و در شرایطی که حکومت در دست حکامی است که کمترین توجهی به شهروندانش ندارد و مردم این مناطق پیش از زلزله با رنج و سختی و کمبود امکانات زندگی می کردند و بعد از زلزله باید خود را برای فلاکت و زندگی بر ویرانه‌های بر جا مانده از خشم طبیعت آماده کنند.

ده روز پیش از وقوع زلزله در ایران موسسه ژئوفیزیک world-earthquakes وقوع زمین لرزه شدید در مناطق جنوبی ایران را پیش بینی کرده بود، با این وجود هیچ یک از رسانه‌ها و سازمان‌های دولتی توجهی به آن نکرده بودند.

اما همچون شرایط بحرانی پس از زمین لرزه بوشهر و آذربایجان ضعف سازمان های امدادی از برجسته ترین دغدغه های مردم شده است. کمبود امکانات اولیه چه در کمک رسانی و چه در بحث بهداشتی وضعیت نگران کننده ‌ای ایجاد کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: