آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 دی ماه 1392 = 20-01 2014

سوریه؛ آمریکا خواستار پس گرفتن دعوت از رژیم تهران شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا امروز پس از آنکه رژیم تهران اعلام کرد بیانیه ژنو1 در مورد روند انتقال قدرت در سوریه را نمی پذیرد، خواستار پس گرفتن دعوت از این رژیم برای حضور در کنفرانس ژنو2 شد.

یک مقام آمریکايی گفته که رژیم تهران شرايط مشارکت در کنفرانس ژنو 2 را عملی نکرده است و در نتیجه حضورش در این کنفرانس مفيد نخواهد بود

پیش تر دبیرکل سازمان ملل از رژیم تهران برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده و گفته بود، رژیم تهران اعلامیه ژنو1 را به عنوان اساس کنفرانس ژنو2 پذیرفته و متعهد شده نقشی مثبت و سازنده در سوریه ایفا کند.

از سوی دیگر آمریکا نیز گفته بود اگر رژیم تهران حمایت از روند انتقال قدرت در سوریه را صریح و علنی اعلام نکند، دعوتنامه سازمان ملل باید پس گرفته شود.

حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ساعتی پیش درباره حضور رژیم در اجلاس "ژنو 2" اظهار کرد: ما در "ژنو 1" حضور نداشته‌ایم و اصرار برای اعلام پذیرش بیانیه "ژنو 1"، غیر قابل قبول و مردود است.

در پی اعلام این خبر، وزارت خارجه آمریکا از سازمان ملل خواست دعوت از رژیم تهران را پس بگیرد.

گفتنی است عربستان سعودی و اپوزیسیون سوریه نیز با حضور رژیم تهران در کنفرانس ژنو2 مخالفت کرده و به دبیرکل سازمان ملل هشدار داده بودند که مانع از حضور این رژیم در نشست مزبور شود.

آنها اعلام کردند که اگر رژیم تهران در این نشست شرکت کند، آنها در آن مشارکت نخواهند کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: