آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 مرداد ماه 1393 = 28-07 2014

درخواست عربستان از آمریکا برای حمله به رژیم

وزیر دفاع اسبق آمریکا در کتاب خاطراتش تاکید می‌کند که پادشاه عربستان از وی خواسته تا آمریکا عملیات نظامی گسترده‌ای علیه رژیم ایران به اجرا درآورد.

به گزارش بی باک نیوز به نقل از پایگاه خبری عراقی "المسله"، رابرت گیتس در کتابش درباره دیدار خود با ملک عبدالله، پادشاه عربستان می نویسد: در این دیدار ملک عبدالله از من به عنوان وزیر دفاع آمریکا خواست تا آمریکا یک حمله نظامی گسترده علیه رژیم ایران به اجرا درآورد که تنها به اهدافی که مشکوک به انجام فعالیت‌های هسته‌ای است، محدود نباشد و توان نظامی حکومت ایران را هدف قرار دهد.

طی این دیدار ملک عبدالله تاکید کرد که آمریکا در نگاه کشورهای عربی منطقه به حکومتی ضعیف تبدیل شده است و اگر دست به اقدام نزند، عربستان تصمیماتی یک جانبه و مستقل از آمریکا اتخاذ می‌کند تا از منافعش دفاع کند.

رابرت گیتس می‌افزاید: چند سال بعد هنگامی که برای دومین بار با پادشاه عربستان دیدار می کردم، وی همچنان از نامشخص بودن موضع آمریکا در قبال رژیم ایران ابراز سردرگمی می‌کرد.

وزیر سابق دفاع آمریکا هم در پاسخ به پادشاه عربستان تاکید کرده تا زمانی که رژیم ایران به آمریکا و متحدانش حمله نکند، جنگی در کار نخواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: