آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 31 مرداد ماه 1393 = 22-08 2014

دولت روحانی: طراحی شبکه‌های اجتماعی جایگزین

دیگربان: محمود واعظی٬ وزیر ارتباطات با اعلام اینکه دولت حسن روحانی «قولی» مبنی بر رفع فیلترینگ نداده٬ از شرکت‌های خصوصی خواسته شبکه‌های اجتماعی جایگزین طراحی و راه‌اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای واعظی پنجشنبه (۳۰ امرداد) در جمع خبرنگاران در تبریز گفته «دولت روحانی هیچگاه قول نداده است که آنچه قبلا فیلتر شده را باز کند.»

وی همچنین اضافه کرده که «دولت تلاش می‌کند که آنچه را که مردم کشور با آن موافق {شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک} نیستند به آن‌ها عرضه نشود.»

وزیر ارتباطات افزوده «در کشور ما خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به مسائل اخلاقی دارند و خود نیز از در اختیار قرار دادن برخی سایت‌های غیر مجاز و باز شدن آن‌ها رضایت نخواهند داشت.»

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام تلویحی رفع فیلتر نشدن شبکه‌های اجتماعی در ایران از شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها خواسته شبکه‌های اجتماعی جایگزین طراحی کنند.

مقام‌های دولت حسن روحانی در یک سال گذشته بار‌ها گفته‌اند با فیلتر شبکه‌های اجتماعی مخالف هستند٬ اما به نظر می‌رسد سخنان واعظی عقب‌نشینی از شعار‌های سابق دولت یازدهم باشد.

دولت یازدهم با گذشت بیش از یک سال از فعالیت خود تاکنون نتوانسته بسیاری از شعار‌های روحانی در حوزه‌های فرهنگی٬ سیاسی و اجتماعی را محقق کند.



مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد August 23, 2014 12:50 AM

قابل توجه کسانی که با انتخاب شدن روحانی خیلی ذوق کردند
راه نجات ما لغو رفراندوم سال ۵۷ از طریق یک همه پرسی آری/خیر جدید است به این ترتیب قانون اساسی نسبتا مترقی مشروطه جایگزین قانون اساسی ارتجاعی حکومت اسلامی خواهد شد و رضا پهلوی به عنوان پادشاه قسم خورده میتواند دولت در تبعید تشکیل دهد
طبیعی است که حکومت جائر امکان برگزاری چنین رفراندمی را فراهم نخواهد کرد اما مطالبه چنین درخواستی میتواند پایه های حکومت را به لرزه درآورد به علاوه وجود یک آلترناتیو خوشنام، انگیزه بیشتری به مردم برای اعتصابات سراسری خواهد داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: