آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 شهریور ماه 1393 = 02-09 2014

گردشگری درمانی؛ درآمد شگفت انگیز ترکیه

ترکیه که اکنون مقام ششم را در جدول گردشگری درمانی جهان کسب کرده قصد دارد تا ده سال دیگر درآمد خود را از این بخش به 20 میلیارد دلار برساند.

خبرگزاری میراث فرهنگی _ ترکیه مقام ششم از گردشگری درمانی جهان را از آن خود کرد.

به گزارش تودی زمان درسال‌های اخیر ترکیه با افزایش سهم خود به عنوان یک مقصد درمانی در بازار جهانی گردشگری اکنون مقام ششم را بخود اختصاص داده است.

طبق همین گزارش به نقل از وزارت بهداشت ترکیه اکنون گردشگراان از تمام نقاط جهان به طور فزاینده‌ای برای دریافت خدمات درمانی به ترکیه سفر می‌کنند. وزیر بهداشت ترکیه امیدوار است که درآمد ترکیه از محل این صنعت تا سال 2023 به بیش از 20 میلیارد دلار برسد.همچنین امیدوار است که شاهد رشد سالانه 15-20 درصدی این صنعت باشد.

طبق بررسی‌های آماری روشن شده‌است که رشد درآمد در گردشگری درمانی از حدود 40 میلیارد دلار درآمد جهانی درسال 2004 به 100 میلیارد دلار درآمد درسال 2012 رسیده‌است.

طبق همین بررسی‌ها تعداد بیمارستان های بخش خصوصی در ترکیه در سال های خصوصی و فعالیت آن‌ها در زمینه توریسم درمانی بشدت افزایش یافته و بیمارستان هایی مدرن تر با تجهیزات بهتر در سراسر کشور افتتاح شده است. این توسعه گسترده نتیجه‌ای مستقیمی در افزایش ارز خارجی داشته که به ترکیه سرازیر شده است.

رییس اتحادیه بیمارستان‌های خصوصی تریکه می گوید در سال‌های اخیر تنوع خدمات درمانی ترکیه به کشورهای مختلف بسیار زیاد شده و اکنون قادر است به کشورهای بیشتری خدمات بدهد. متخصصان پزشکی ترکیه اکنون اعتبار و پرستیژ خوبی از این نظر در سطح جهانی کسب کرده‌اند.

درکنار افزایش کیفت خدمات و پزشکان متخصص، توریمس درمانی ترکیه به دلیل ارزانی هزینه‌ها نسبت به کشورهای اروپایی و امریکا از نوعی مزیت رقابتی نیز برخوردار است.

طبق گزارش دیگری نیز برآورد شده‌است که تنها در سال 2007 بیش از 750 هزار ‌آمریکایی به منظور دریافت خدمات درمانی درخارج از کشور سفر کرده‌اند. همچنین برآورد شده که این تعداد توریست ‎آمریکایی در سال بعد یعنی 2008 به بیش از 1میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته‎است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: