آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 آبان ماه 1393 = 29-10 2014

کالای چينی نفس صنايع دستی را بريده

هنرمند پيشکسوت صنايع دستي خراساني گفت: ورود بي رويه کالاهاي تزئيني چيني نفس هنرمندان ايراني را بريده و آنها را با مشکلات بسياري مواجه کرده است.

رضا بني هاشم اظهار کرد: کالاهاي چيني نفس هنرمندان صنايع دستي ايراني را بريده و خيلي از آنها را در ادامه کار دلسرد کرده است.

وي افزود: اگر هنرمندي بخواهد صنعت توليد دستش را براي فروش و عرضه وارد بازار کند خودش شخصا بايد وارد عمل شده و مانند من در خيابان‌هاي مشهد و تهران بايد خودش شخصا به دنبال بازاريابي و خريدار کالايي که زحمات فراواني براي توليد آن کشيده، باشد.

بني هاشم عنوان کرد: در خراسان رضوي در حال حاضر 10 کارگاه سراميک سازي بيشتر نداريم و بقيه هنرمندان به علت مشکل اصلي يعني فروش هنر دستشان دلسرد شده و کنار کشيده اند.

وي با بيان اينکه نهادها و ستون‌هاي بالادستي متولي در امر صنايع دستي بايد به دنبال جذب مشتري و تهيه بازار براي فروش باشند ادامه داد: اتحاديه‌ها و انجمن‌هاي صنايع دستي بايد به دنبال گرفتن حق و حقوق هنرمندان باشند.

بني‌هاشم افزود: ولي متاسفانه اين استان پر قدمت در صنايع مختلف دستي نمي‌تواند کالاهاي توليدي همان 10 کارگاه را وارد بازار کرده و بفروشد هر چند حرکت‌هايي آغاز شده ولي تا رسيدن به سرانجام راهي طولاني دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: