آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 آبان ماه 1393 = 29-10 2014

صنعت پلاستيک کشور ذوب شد

صادر کننده نمونه در عرصه مصنوعات پلاستيکي گفت: به دنبال افزايش و کاهش و بي‌ثباتي قيمت‌ها در صنعت پلاستيک آخرين ضربات به آن زده شد و اين صنعت را در کوره مذاب بي ثباتي‌ها قرار داد.

مسعود جمالي در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بعد از ظهر روز دوشنبه در ميان ناباوري همگان قيمت محصولات پتروشيمي بين 2 تا 8 درصد براي چندمين بار از آغاز امسال افزايش قيمت داشت.

وي ادامه داد: اين افزايش قيمت در حالي اتفاق افتاده که علاوه برکاهش چشمگير قيمت نفت خام قيمت جهاني محصولات پليمري بايد روند کاهشي به خود بگيرد.

اين فعال اقتصادي با توجه به رکود حاکم بر اين بخش بزرگ از صنايع کشور خاطر نشان کرد: اين افزايش قيمت ناگهاني و به دنبال آن کاهش جزيي نه تنها باعث افزايش رکود در بخش توليد مي‌شود، بلکه ضربه بزرگي نيز به صادرات اين محصولات وارد مي‌کند.

وي اضافه کرد: با پيشروي اين روند و با توجه به وضعيت موجود بازارهاي منطقه اي، خروج از صحنه رقابت صادراتي و بازارهايي که در اين سالها صادرکنندگان با وجود تمام مشکلات و تحريم‌ها حفظ نموده اند به راحتي به رقباي خارجي خود واگذار مي‌گردد.

جمالي با اشاره به تلاش‌هايي که نمايندگان مجلس و دولت براي جلوگيري از افزايش قيمتها و تورم انجام داده‌اند، بيان داشت: اما باز در اين روزها شاهد افزايش قيمتها در محصولات پليمري بوده و اميدواريم صنعت پلاستيک کشور با اين قبيل تصميمات رو به افول نگرايد و مانند نساجي و چرم به وارد کننده تبديل نشود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: