آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 آذر ماه 1393 = 30-11 2014

مملکت آتش زیر خاکستر است و شاید بزودی منفجر شود

شاید پیش از پایان همین چهار سال اول ریاست جمهوری آقای روحانی کشور منفجر شود. یعنی توده‌ها بار دیگر وارد خیابان شوند و نیروهای سرکوبگر دیگر نتوانند مردم را به هر طریقی به خانه‌ها بازگردانند.
****


مملکت آتش زیر خاکستر است

سایت تقاطع: هاشم خواستار، معلم بازنشسته و نماینده‌ی “کانون صنفی معلمان” در خراسان طی یک دهه اخیر بارها به دلیل فعالیت‌های صنفی‌اش بازداشت و زندانی شده است. هرچند که او در داخل زندان نیز ساکت ننشست و با نوشتن نامه‌ای افشاگرانه درباره‌ وضعیت زندان وکیل‌آباد مشهد، پرده از شرایط نامناسب این زندان برداشت. با وجود تجربه‌ فشار و زندان و بازجویی می گوید اگر به هزار سال زندان نیز محکوم شود، دست از مبارزه بر نخواهد داشت.

سئوال: شما اخیرا به مناسبت آغاز سال تحصیلی با انتشار نامه‌ای و ضمن طرح بیست سوال، کلیت نظام جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای را به چالش کشیدید. با توجه به اینکه یک دولت تقریبا میانه‌رو در ایران بر سر کار است، نگران نیستید که این‌گونه اقدام‌های شما با اتهام “تندروی” از سوی برخی گروه‌های سیاسی رو‌به‌رو شود؟

هاشم خواستار: نخیر؛ به هیچ وجه. اتفاقا من بازخورد بسیار خوبی از بسیاری گروه‌های سیاسی چه در داخل و چه در خارج از کشور دریافت کرده‌ام. یعنی هیچ‌کدام، مفاد این نامه را رد نکردند.

سئوال: فرض کنیم که آقای روحانی برای یک دوره دیگر نیز ریاست جمهوری را عهده‌دار شوند. چشم‌انداز شما از ایران در پایان دو دوره ریاست جمهوری ایشان در سال ۱۴۰۰ چیست؟

هاشم خواستار: من اساسا مملکت را یک آتش زیر خاکستر بسیار قوی میبینیم. نه برای سال ۱۴۰۰ بلکه برای همین امروز. حتی شاید پیش از پایان همین چهار سال اول ریاست جمهوری آقای روحانی هم کشور منفجر شود. یعنی توده‌ها و جنبش‌های اجتماعی بار دیگر وارد خیابان شوند و نیروهای سرکوبگر دیگر نتوانند مردم را به هر طریقی به خانه‌ها بازگردانند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: