آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 بهمن ماه 1393 = 29-01 2015

مطهری: آزادی بیان کمتر شده/افزایش ریزش ها

نماینده تهران در مجلس در ادامه به مسئله آزادی بیان پرداخت و تاکید کرد: فضای آزادی بیان در دولت جدید کمتر شده است؛ چون یک دولتی که گرایش اصلاح طلبی دارد سر کار بیاید از آن طرف فشار بیشتری وارد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و شعار این کنگره مبنی بر این‌که اصلاحات لازمه اعتدال است، گفت: من این شعار را بدین شکل تکمیل می‌کنم که اصلاحات و پایبندی به اصول لازمه اعتدال است.

وی با بیان این‌که آزادی بیان در دولت جدید کمتر شده، اظهار کرد: از آنجایی که این دولت گرایش به اصلاح طلبی دارد فشار بیشتری روی آن وارد است و من که با مطبوعات و رسانه‌ها در ارتباط هستم و مطالبی را بیان می‌کنم وقتی رسانه‌ها را بررسی می‌کنم می‌بینم که خودسانسوری بیشتر شده و مطبوعات امروز خیلی بیشتر از دولت گذشته از توقیف شدن و و لغو امتیازشان می‌ترسند و این یک اشکال جدی است.

وی در همین راستا روشن شدن تکلیف هیأت نظارت بر مطبوعات را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: در این هیأت یک عده تصمیم کارشناسی می‌گیرند ولی بعد از آن دادستانی خود تصمیم می‌گیرد و اعلام جرم می‌کند. با این حال باید پرسید وظیفه این هیأت چیست یا آن را تعطیل کنید یا این‌که بدون مجوز آن روزنامه‌ای تعطیل نشود.

مطهری با مورد توجه قرار دادن موضوع ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی، گفت: هر انقلابی ریزش‌ها و رویش‌هایی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را مورد توجه قرار دادند. اما مقصود ایشان ریزش‌های طبیعی است نه این‌که ما اصرار بر ریزش‌ها داشته باشیم و فکر کنیم هرچه این ریزش‌ها بیشتر باشد بهتر است و در این راستا فکر کنیم که می‌توانیم افراد را هل دهیم تا از قطار انقلاب پیاده شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: