آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 بهمن ماه 1393 = 30-01 2015

نامه حشمت اله ‫طبرزدى‬ به رئيس جمهور ‫آمريكا‬

آقاى رئيس جمهور ! شما در حالى با ادامه مكاتبه ها ومحاوره های محرمانه و بى حاصل وسياست ساده انگارانه دربرابرباند قدرت حاكم بر ايران، عملن به تقويت آنها در برابر جنبش دمكراسى خواهى سكولار مردم ايران مبادرت ورزيده كه انتظار داشتيد دست از ماجراجويى های هسته ای بردارند.
****


روزنامه نگار زندانى حشمت اله طبرزدى
ايران - كرج؛ زندان گوهردشت

عالى جناب حسين باراك اوباما رياست جمهورى ايالات متحد آمريكا

با درود هاى گرم

بدون رعايت حقوق بشر و دمكراسى از امنيت پايدارخبرى نخواهد بود
اجازه بفرماييد از موضع يك روزنامه نگار و مخالف زندانى در ايران بى پرده و سريع با شما صحبت كنم . فراموش نمى كنيم زمانى كه به قدرت رسيديد وزير خارجه دمكرات شما خانم كيلنتون در كشور چين سخنانى ايراد كرد كه همسويى آن پاى گيرى منافع ملى آمريكا بجاى پرداختن به مسئله حقوق بشر در جهان بود . البته اينكه جنابعالى منافع ملى امريكا بر هر سياست ديگرى ترجيح بدهيد امرى معقول است ،اما با ادعايى ديگر ايالت متحده كه مسئوليت رهبرى جهان است سازگارى ندارد.بنابراين ، يا مى بايست چنين ادعاى پر مسئوليت بر داريد يا اينكه تعريف خود را از منافع ملى را توسعه دهيد تا مسئله مهم دفاع از حقوق بشر رادربربگيرد ، آقاى رئيس جمهور! بيش از پنج سال پيش زمانى كه مردم ايران جنبش سبز را بوجود آوردند شما به عنوان پرزيدنت كشور بزرگ امريكا در حال نامه نگارى با ديكتاتور ايران بوديد تا از منافع ملى امريكا را تأمين نماييد ! درحاليكه خامنه اى به عنوان يك رهبر غير مسؤول و غير پاسخگودستور سركوب اين جنبش دمكراتيك را صادر مى كرد .گماشتگان او در نيرو امنيتى ،انتظامى ، نظامى و شبه نظامى بسيج ، جوانان دختر و پسر مانند ندا آقاسلطان و سهراب اعرابى را در خيابان ها مى كشتند و گروهى رادر بازداشتگاه ها مورد تجاوز قرار مى دادند و عده اى بيشتر، از روزنامه نگاران وسران احزاب را در زندانها مورد شكنجه قرار مى دادند.شوربختانه، شما به نام ملت امريكا و با چشم پولى از مسئله دمكراسى و حقوق بشر ، به نامه نويسى به رهبرى ادامه داديد ،كه حكومت تحت امر او وحكومت به جاى مانده ازآيت الله خمينى ، به نام خدا واسلام طى ٣٦ سال گذشته ، از هر اقدامى عليه مخالفين خود كوتاهى نورزيده اند .هزاران روزنامه نگار، دگر انديش ، مخالف ،أعم از مذهبى سكولار تا بهايى و افراد عادى و حتى مسلمانان مخالف با ايدئولوژى با گروه حاكم را به شكنجه گاه و زندان سپرده يا به جوخه هاى اعدام و طناب دار آويخته اند . رهبرى حكومتى كه يك ملت را به گروگان گرفته اند و اگر سر نيزه هاى خود از روى گلوى ملت ايران را بردارند ، معلوم خواهد شد كه ايرانيان دمكراسى، سكولاريزم ، عدالت و صلح طلبى رابيش از ملتى در خاورميانه ، مى پسندند.
آقاى رئيس جمهور! جنابعالى طى چند سال گذشته با اين رويكرد بسيار اشتباه وبا بى اعتنايى به مسائل حقوق بشرى به ويژه با نامه هاى محرمانه براى ديكتاتور ايران به قصد حل مشكل امنيتى اسرائيل و امريكا ، بخشهايى بزرگى از ملتى را از خود مايوس كرديده ايد كه اگر آزادى انتخاب داشته باشند كه ندارند ، ملت و كشور امريكا را به عنوان بهترين دوست و شريك خود انتخاب خواهند كرد،ملت ايران اگر چه همواره از سوى حكومت سركوب شده وإمكان پيشرفت اجتماعى نداشته اما همواره در خاورميانه به لحاظ فرهنگى و سياسى پيشرو بوده است . به ويژه اليت ها و طبقه ى روشنفكر و دمكرات ايران همواره زير سركوب ستم بوده ولى هر گاه، همچون دكتر مصدق امكان حضور در ميدان سياسى داشته ،بلوغ خود را نشان داده است.اگرچه آنزمان از نفوذ كمونيزم توسط دولت امريكا سركوب مى شد و امروز به نام تأمين امنيت ومنافع ملى امريكا ، بار ديگر پرزيدنت دمكرات امريكا ، براى معامله با ديكتاتورى خشن مذهبى حاكم برايران موجب تقويت ديكتاتورى در برابر دمكراسى خواهان مدافع حقوق بشر مى شود .
در حاليكه پرزيدنت امريكا از روى ضعف براى ديكتاتورى حاكم برايران نامه مى نوشت حاميان شبه فاشيستى او از يكسو به سركوب بى رحمانه مخالفان و دمكراسى خواهان ادامه داده از سوى ديگر بادخالتهاى نظامى در عراق ،سوريه ، لبنان ، يمن ،بحرين ، فلسطين و اسرائيل هر روز بر نفوذ مخرب خود در منطقه افزوده واينك دربرابر دولت دمكرات حاكم بر امريكا همين رژيم قانون شكن در منطقه دست بالا را دارد و اين امر بيش از هرچيز إثبات مى كند ،اگر حقوق بشرو دمكراسى در جامعه ايى نهادينه نشود نه تنها از امنيت پايدارخبرى نخواهد بود بلكه نا امنى در سراسر جهان و منطقه افزايش مى يابد.
بلكه نظام در سراسر منطقه و جهان گسترش مى يابد و بطورقطع گروه حاكم بر ايران ،به سرعت در اين مسير پيش مى رود.
آقاى رئيس جمهور ! شما در حالى با ادامه مكاتبه ها ومحاوره های محرمانه و بى حاصل وسياست ساده انگارانه دربرابرباند قدرت حاكم بر ايران ، عملن به تقويت آنها در برابر جنبش دمكراسى خواهى سكولار مردم ايران مبادرت ورزيده كه انتظار داشتيد ، دست از ماجراجويى ها و سياست هاى بلند پروازانه هسته ای بردارند.درحاليكه گروه مليتاريستى حاكم بر ايران به هيچ وجه دست از توسعه طلبى بر نمى دارند دنيا را همواره فريب داده ، منطقه را به آتش خواهد كشيد، ملت ايران را سركوب مى كند تا به حكومت خود ادامه دهد.مبناى اين مليتاريسم إفراطى بنياد گرايى مذهبى حاكم بر كشور است.
آقاى پرزيدنت ايالات متحد امريكا با خبر شدم درديدار با همسر و دو كودك خردسال كشيش سعيد عابدينى كه اتفاقن همبندى من است در پاسخ به جيكاب سايرس شش ساله ازشما درخواست آزادى پدرش تا روز تولدش ١٧ مارس را داشت قول داديد كه همه ى سعى خود را خواهيد كرد همچنين از نغمه عابدينى همسر اين كشيش زندانى خواستيد تا براى شما دعا كند ، اجازه بفرماييد به شما عرض كنم ، به اندازه اى در مسئله مهم حقوق بشردر برابرمتجاوزان به حقوق اساسى شهروندان اطمئنان دارم ، نه تنها جيكاب قول شما را جدى نگرفت كه دعاى همسر همبندى ستم ديده من نيز براى شما كار ساز نخواهد بود .متاسفم بگويم ، شايد اگر ديكتاتور حاكم بر ايران احساس نمايد در معاملاتى كه با نمايندگان او براى خريد امنيت بدر امريكا راداريد ، منافعش در نظر گرفته مى شود ، دلش رحم بيايد و دستور دهد گروگان هاآزاد و ربكا گريس و جيكاب سايرس با گذشت به سه سال رنج و فراغ و ستم بار ديگر پدر خود را درخانه به آغوش كشند ، حاصل سياست پيگرى امنيت و منافع ملى بدون لحاظ مبانى حقوق بشر و وضعيت موجود است .ملت ايران ملتى صلح طلب و متمدن است بهمين دليل صلح جهانى امنيت همگانى و حقوق بشر و دمكراسى را خواستار است. اگر چه اينك توسط يك گروه بنيادگرا و قدرت طلب به گروگان گرفته شده و از جهانيان انتظار ندارد بدليل منافع ملى خود موجبات تقويت گروگان گيران را فراهم سازد، اما در دوران كوروش بزرگ ،ملتهاى أسير شده را آزاد ميساخت .



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: