آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اسفند ماه 1393 = 01-03 2015

رييس زندان‌های رژیم: جمعيت کيفری هفت برابر شده

جمعيت کشور دو برابر ولي جمعيت کيفري هفت برابر شده است

رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور گفت: کاهش جمعيت کيفري زندان‌ها از سياست‌هاي اصلي سازمان است. به گزارش ايسنا، اصغر جهانگير در جلسه شوراي قضايي استان اردبيل با بيان اينکه مشکلات دستگاه قضايي مشکلات بسيار پيچيده‌اي است، افزود: اگر نگاه کلي به بحث امنيت و اجراي عدالت داشته باشيم، مشاهده مي‌کنيم که امنيت از گذشته‌هاي دور به عنوان دغدغه اصلي مهمترين رکن براي اجراي برنامه‌ها و سياست‌ها درآمده است.

وي با اشاره به اينکه امروز بحث امنيت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي رابطه تنگاتنگي با امنيت نظامي‌پيدا کرده است، تصريح کرد: عدم توجه به بخش‌هاي مختلف امنيت زمينه گرفتاري دستگاه قضايي را فراهم مي‌کند. جهانگير خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه امروز بسترهاي امنيتي بسيار گسترده است و اگر اعتقاد داشته باشيم دستگاه قضايي تامين‌کننده امنيت است بايد به سويي برويم که مطالبات خود را از دستگاه قضايي افزايش دهيم. رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور افزود: همه بخش‌ها بايد به دستگاه قضايي کمک کنند تا اين دستگاه به وظايف خود به نحو احسن عمل کند. وي تصريح کرد: تخلفات اخلاقي ناشي از تهاجمات فرهنگي بوده و چيزي نيست که امروز مشخص شده بلکه سال‌هاست که اين تهاجمات وجود داشته و برنامه‌هايي را متوليان فرهنگي براي مبارزه با اين کار ريخته اند، اما در عمل موفقيتي که مورد انتظار جامعه اسلامي‌باشد، تحقق پيدا نکرده است. معاون رئيس قوه قضائيه خاطرنشان کرد: وقتي تورم و بيکاري در جامعه بالا است و مشکلات اقتصادي در بخش‌هاي مختلف مشاهده مي‌شود، بخشي از اين مشکلات ناشي از تحريم‌ها و اقدامات دولت‌هاي استکباري است و بخشي ديگر ناشي از سوءمديريت داخلي و عدم بکارگيري تدابير اصولي است. جهانگير ادامه داد: اين تخلفات روي هم انباشته مي‌شود و شرايطي را فراهم مي‌آورد که فرد دست به جرم بزند و اين شايسته نظام جمهوري اسلامي‌ايران نيست. رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور گفت: با توجه به اينکه در 36 سال گذشته جمعيت کشور دو برابر شده، ولي جمعيت کيفري هفت برابر شده است که اين آمار بالا زيبنده نيست.

وي افزود: يکي از سياست‌ها در بحث زندان‌ها، بحث زندان‌زدايي و کاهش جمعيت کيفري است و اين بحث به عنوان يک سياست از زمان تشکيل پرونده بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد.جهانگير تصريح کرد: کاهش جمعيت کيفري اگرچه به عنوان سياست است، ولي تنها سياست نيست، بلکه بايد کاري کنيم تا نگاه‌ها در زندان تغيير يابد. رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور خاطرنشان کرد: اگر سياست‌هاي مورد تاکيد بزرگان نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران در عمل اجرايي شود، به سطح مطلوبي مي‌رسيم. معاون رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه بايد زندان‌ها را براي اشرار و مخلان نظم و امنيت ناامن کنيم، گفت: نحوه ورود مواد مخدر به زندان‌ها پيچيده شده و با بازرسي‌هاي عادي امکان کشف وجود ندارد، ولي اميدواريم با خريد دستگاه‌هاي پيشرفته و تجهيز زندان‌ها، ورود مواد‌مخدر به زندان‌ها را به صفر برسانيم. وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري کرد که زندان‌ها به غير از اشرار و ناامن‌کنندگان نظم و امنيت جامعه، جاي فرد ديگري نباشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: