آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 اسفند ماه 1393 = 04-03 2015

قربانی جدید پروژه امنیتی سپاه پاسداران

سحام نیوز: محمد یوسفی فعال دانشجویی و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قربانی جدید پروژه امنیتی سپاه پاسداران موسوم به پروژه عنکبوت است.

این دانش‌آموخته دانشگاه پلی‌تکنیک بیست دی‌ماه گذشته به دنبال هجوم مامورین امنیتی سپاه پاسداران به منزل پدری‌‌اش بازداشت و از آن تاریخ تاکنون در بند دوالف زندان اوین به سر می برد.

خانواده یوسفی به دلیل فشار و تهدید سپاه از اعلام خبر بازداشت فرزندشان خودداری کرده بودند تا این‌که فرماندهی امنیت سایبری سپاه دربیانیه‌ای از بازداشت فردی به نام «م.ی»(محمد یوسفی) دانش آموخته دانشگاه امیرکبیر به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ازجمله فیس بوک خبر داد و او را متهم کرد که دربسیاری از پست‌های ارسالی خود، والاترین ارزش‌ها و مقدسات مذهبی و دینی شیعیان را به تمسخر گرفته و مدیریت صفحات جعلی را برعهده داشته است.

منابع خبری سحام از فشار شدید بر «محمد یوسفی» برای پذیرفتن این اتهامات ساختگی درقالب اعتراف تلویزیونی خبر داده اند.

«محمد یوسفی» فعال دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک پیش از این درجریان اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات سال ۸۸، در روز ۱۶ آذراین سال به همراه مجید توکلی بازداشت و به ۴ سال حبس تعزیری توسط ابوالقاسم صلواتی محکوم شده بود. اما بعد از گذشت ۵ ماه این حکم به حال تعلیق درآمد و وی از زندان آزاد شد.

گفتنی است دریک‌سال گذشته تلاش سپاه پاسداران برای اشراف بر شبکه‌های اجتماعی ازطریق پروژه های امنیتی قربانیان دیگری نیز داشته است.

تابستان گذشته ۸ نفرازفعالان فیس بوکی با اتهاماتی همچون توهین به مقدسات مجموعا به بیش از۱۲۰ سال حبس محکوم شدند.

این افراد هم اینک درحال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: