آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 اسفند ماه 1393 = 06-03 2015

خلخالی های داعش به جان آثار باستانی نمرود افتادند

داعش قدیمی ترین آثار باستانی شهر نمرود را نابود کرد
يونسکو: تخريب آثار باستانی نمرود جنايت جنگی است

اسلامگرایان داعش با بولدزر در حال تخریب آثار باستانی شهر تاریخی نمرود (متعلق به دوره آشوری) در شمال عراق هستند.

وزارت گردشگری و آثار باستانی در صفحه رسمی فیس‌بوک خود نوشت که "دولت اسلامی" به شهر باستانی نمرود یورش برده و با بولدزر تخریب بقایای این شهر را شروع کرده‌اند.

یک کارشناس باستان‌شناسی نیز که نامش فاش نشده، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در بغداد این خبر را تأیید کرده و گفته است: در حال حاضر، ما نمی توانیم میزان آسیب دیدگی به این شهر را اندازه گیری کنیم.

شهر نمرود که 13 سال پیش از میلاد تأسیس شده، یکی از مهمترین پایتخت‌های تمدن آشوریان به شمار می رود که در آن نقش برجسته‌های فراوانی وجود دارد.

این شهر در سی کیلومتری شهر موصل، و در حاشیه رود دجله قرار دارد که ماه ژوئن گذشته به دست نیروهای داعش افتاد.

به گزارش رادیو فرانسه، گفته می شود که گروه داعش از یک هفته پیش برای ویران کردن آثار باستانی شهر نمرود برنامه‌ریزی می کردند.

از نظر داعش، مجسمه‌ها و مقبره‌ها، نماد بت‌پرستی است و باید نابود شود.


تخريب آثار باستانی نمرود جنايت جنگی است

سازمان علمی فرهنگی و آموزشی ملل متحد، یونسکو، روز جمعه اعلام کرد تخریب میراث فرهنگی عراق توسط داعش جنایت جنگی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، یونسکو اقدام گروه افراطگرای مسلح داعش را در تخریب شهر تاریخی نمرود واقع در شمال عراق به یک جنایت جنگی تشبیه و آن را محکوم کرد.

مدیر کل یونسکو در بیانیه ای تاکید کرد: ما نمی توانیم در برابر این اقدامات سکوت اختیار کنیم. تخریب عمدی میراث فرهنگی یک جنایت جنگی محسوب می شود و من از تمام مسئولان سیاسی و مذهبی منطقه درخواست می کنم بر ضد این شیوه جدید وحشیگیری به پا خیزند.



پیشگو March 6, 2015 10:53 AM

پیروان الله دشمنی دیرینه با پیشنیان خود دارند و این نطفه را جمهوری اسلامی در منطقه بارور کرد حال آقای اوباما میخواهد با آنها مذاکره کند تا ایشان در مذاکره هستند وی به داد عصر های باستانی، انسانی و اجتماعی (جهان به رهبری خرد مند
محتاج است )

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام March 6, 2015 02:23 PM

با درود:آن چیزکه عیان است چه حاجت به بیان است دشمنی و کینه ورزی این بربرها از دورانهای پیشین تا کنون همواره ادامه داشته و خواهد داشت پس از اشغال ایران از سوی اعراب که با طرح و برنامه خائنینی چون سلمان فارسی انجام گردید و با شروع تاخت و تازهای بسیار وحشیانه به خاک میهنمان کشتار، تخریب، جشنهای کتاب سوزانی به منظور نابودسازی ریشه های فرهنگی ایرنیان و جایگزینی دین اسلام به جبربا دریافت جزیه از مردم اسیر وتا آخرادامه داشته ودارد اما این وظیفه ما ایرانیان را برای نابودی و یا فراری دادن این وحوش بجای مانده از دوران بربریت از سرزمین مادریمان را سنگین تر خواهد کرد بنابراین تمامی آثارباستانی از ماوراالنحر،خاورمیانه،بابل گرفته تا آسیای صغیرو میانه همه و همه توسط ایرانیان باستان خلق گردیده و جزوقلمروایران بوده و هست پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: