آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 فروردین ماه 1394 = 24-03 2015

اتم؛ آمريکا از کره شمالی خواست دست بکشد

آمریکا از کره شمالی خواست به وظایف بین المللی خود پایبند باشد و از برنامه هسته ای خود دست بکشد.

این درخواست آمریکا پس از آن مطرح شد که فرستاده بلندپایه پیونگ یانگ به لندن هشدار داد کره شمالی آماده شلیک موشک های هسته ای است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از واشنگتن ، هیونگ هاک بونگ سفیر کره شمالی در انگلیس گفت کره شمالی قادر است در صورت روبرو شدن با حمله ، از موشک هسته ای یا سلاح هسته ای استفاده کند.

وی افزود حملات با استفاده از تسلیحات هسته ای یک امتیاز انحصاری در اختیار آمریکا نیست.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت :« من این گزارش ها را دیده ام. قطعا یک اجماع بین المللی علیه برنامه های موشکی هسته ای و بالستیک کره شمالی وجود دارد. ما از کره شمالی درخواست کرده ایم از هر دو این برنامه ها به گونه ای قابل تایید و بازگشت ناپذیر دست بکشد.»

هارف تصریح کرد :« در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از کره شمالی درخواست شده است از این برنامه های خود دست بکشد. ما کاملا آماده جلوگیری از تهدیدهای ناشی از کره شمالی و همچنین پاسخ به چنین تهدیدهایی هستیم.»

کره شمالی سال 1993 از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای موسوم به ان پی تی خارج شد.

آمریکا اعلام کرده به شدت نگران فعالیت های هسته ای کره شمالی است. واشنگتن معتقد است فعالیت های هسته ای پیونگ یانگ نقض تحریم های بین المللی علیه کره شمالی است.

کره شمالی به علت آزمایش های هسته ای و موشکی بالستیک مکرر که از سال 2006 انجام شده با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد ، آمریکا و دیگر کشورها روبرو بوده است. کره شمالی این آزمایش های هسته ای و موشکی را برغم درخواست های بین المللی درخصوص خودداری پیونگ یانگ از چنین اقداماتی انجام داده است.

کره شمالی اغلب قول می دهد آزمایش های هسته ای و موشکی خود را در ازای گام های مشابه آمریکا به تعلیق درآورد تا از این طریق به کاهش تنش ها کمک کند. پیونگ یانگ فوریه سال 2012 با واشنگتن درمورد تعلیق آزمایش های هسته ای خود به توافق رسید اما این روند تنها دو ماه ادامه یافت.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: