آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 فروردین ماه 1394 = 28-03 2015

اوضاع منطقه؛ سخنان تامل برانگیز السیسی

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز در نشست اتحادیه عرب در شرم الشیخ گفت: کشورهای عربی با تهدید بی سابقه ای علیه ثبات خود مواجه هستند. اوضاع یمن به حدی رسیده است که امنیت مشترک ما را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ رئیس جمهور مصر این سخنان را در آغاز به کار نشست سران اتحادیه عرب که اساسا به ایجاد نیروی بین المللی عربی و مناقشه یمن اختصاص دارد، اعلام کرد.

سیسی در نطق خود در این نشست خواستار تشکیل یک نیروی نظامی مشترک عربی شد و بدون آنکه نامی از رژیم ایران ببرد گفت: خطرناک بودن اوضاع کنونی بر هیچ کسی پوشیده نیست. طرفهای منطقه ای از بعضی کشورهای عربی برای دخالت در امور داخلی ما استفاده می کنند. ما باید به فکر اتخاذ اقدامات لازم برای مقابله با دخالت خارجی در امور خود باشیم.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز ابراز امیدواری کرد که عملیات نظامی علیه شبه نظامیان شیعه یمن موسوم به "طوفان قاطعیت" رویکرد جدید کشورهای عربی در برخورد با تهديدهای خطرناک باشد

کشورهای عربی به قدرت رسیدن حوثی ها (شبه نظامیان شیعه یمن) را تلاشی از سوی رژیم ایران برای حاکم ساختن عوامل نیابتی خود در مرز جنوبی عربستان می دانند.

به همین دلیل عربستان سعودی و کشورهای سنی متحد این کشور در خلیج فارس و خاورمیانه مواضع حوثی ها را از بامداد پنج شنبه هدف حملات هوایی خود قرار داده اند.

ملک سلمان پادشاه عربستان نیز در نشست سران عرب از شرکت کنندگان در عملیات یمن قدردانی کرد و گفت: حوثی ها باید تسلیم شوند و سلاح خود را به دولت قانونی یمن بازگردانند.

وی افزود: این عملیات تا زمان بازگشت امنیت در یمن ادامه خواهد یافت .

شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد: بحران یمن به جامعه جهانی یادآور می کند که رژیم ایران باید رفتار خود را در برابر مسایل منطقه تغییر دهد. توافق احتمالی هسته ای نباید پاداشی به سپاه پاسداران و سیاستهای توسعه طلبانه آن در منطقه باشد.






حمید رضا March 28, 2015 05:04 PM

تقریبا بیشتر مردم ایران و شاید جهان بر این باور بوده اند که عربها مردمانی تنبل و بی غیرت و ترسو هستند و نمی توانند خوب بجنگند ولی کمابیش داریم می بینیم که این باور نمی توانسته کاملا درست باشد یا در اصل تا حد زیادی غلط بوده است گمان میکنم ایجاد این نیروی نظامی مشترک عربی سدی محکم در برابر ج ا و تروریستهایش خواهد بود و نه تنها عربها استقامت بیشتری در برابر ج ا خواهند داشت و دست آن را برای همیشه از بخشی از جهان کوتاه خواهند کرد بلکه اهرم فشار و قدرت باجگیری ج ا از امریکا و غرب هم بسیار ضعیفتر خواهد شد در واقع با همین اقدام عربستان تا همینجا هم ج ا در مذاکرات هسته ای دستش تا حد زیادی خالی شده است و همین دلیل حمایت امریکا از عربستان است و افزایش فشار بر ج ا در مذاکرات و گیج شدن ج ا هم به همین دلیل است

گزارش یا اعتراض به این نظر


فرامرز March 28, 2015 05:47 PM

به نظر می رسد که این ائتلاف جواب مناسبی بود به عرگوزهای فرماندهان سپاه دزدان اسلامی به گمان این چپاولگران مذهبی موشک و تسلیحات مخرب نظامی فقط در اختیار نظام فاسد مذهبی ایرانست دیگران ساکت خواهند ماند تا جمهوری اسلامی مانند سیاست های داخلیش، هر غلطی که دلش خواست انجام دهد با تشکیل این ائتلاف دزدان اسلامی ایران شاید بفهمند که توسعه طلبی مذهبی تاریخ مصرفش بپایان رسیده دیگر دوران این عرگوزهای ناشتا خاتمه یافته

گزارش یا اعتراض به این نظر


جهانبانی March 28, 2015 06:53 PM

2 تا ارتش فوق قوی خاورمیانه ارتش مصر و پاکستان هستند که این پاستارهای پف کرده اونارو تحریک کردن و آماده حمله هستند خفه شید دنبه های بیسواد حلبی بدوش لتفن ایران رو اشغال کرده اید اما به باد ندید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: