آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 فروردین ماه 1394 = 30-03 2015

موج ضد جمهوری اسلامی در رسانه‌های مصری

بولتن نیوز: رسانه‌های مصری همزمان با تجاوز عربستان به خاک یمن موجی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده‌اند. به بهانه حمایت از مشروعیت رئیس جمهور مستعفی یمن موج رسانه‌ای ضد رژیم ایران در رسانه‌های مصری قوت گرفته است.

در همین راستا روزنامه «الیوم السابع»، که از حامیان سر سخت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور به شمار می‌رود در سر مقاله روز دوشنبه (امروز) تلاش کرده جمهوری اسلامی را به توطئه علیه اعراب منطقه متهم کند.

الیوم السابع مدعی است رژیم ایران با سوء استفاده از شیعیان عرب کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی شیعیان کشورهای عربی به دنبال گسترش نفوذ خود در کشورهای عربی است.

از سوی دیگر روزنامه «المصری الیوم»، که این روزنامه نیز به حمایت از سیاست‌های دولت السیسی معروف است گزارش داده که «عمرو موسی» دبیر کل پیشین اتحادیه عرب و از سیاست مداران مصری در پایان نشست اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر، در جمع خبرنگاران تأکید کرده که نشست اخیر سران اتحادیه عرب همزمان با اتفاقات مهم منطقه‌ای صورت گرفته است، که می‌تواند آینده خاورمیانه را ترسیم کند.

وی همچنین اظهارات اخیر درباره سیطره رژیم ایران بر چهار پایتخت عربی را تأسف بار خوانده و گفت که این اظهارات برای اعراب توهین آمیز است و از امکان برخوردهایی در آینده خبر می‌دهد.

عمرو موسی مدعی شد که برخی نگرانی‌ها درباره احتمال وجود سیاستی هماهنگ شده با غرب در منطقه وجود دارد که در پی آن اعراب نقشی در رهبری خاورمیانه نداشته باشند و افزود: این سیاست موفقیت آمیز نخواهد بود و به بحران‌های تازه‌ای در منطقه منجر خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: