آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 فروردین ماه 1394 = 31-03 2015

پاسخ تند اردوغان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد سفر خود به ایران را به سبب انتقادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی لغو نمی کند. به گزارش الجزیره، رجب طیب اردوغان تاکید کرد: آنها (نمایندگان مجلس شورای اسلامی) در سطح من نیستند.

نخست وزیر ترکیه در کنفرانس خبری در استانبول تاکید کرد: ما اصرار داریم نیروهایی که در امور یمن دخالت می کنند از آنجا خارج شوند. برخی از ایرانی ها به سبب این اظهارات از من انتقاد کردند. یکی از آنها نایب رئیس یکی از کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و دیگری شخصی است که او را نمی شناسم. آنها در سطح من نیستند.

اردوغان افزود: این افراد تعیین نمی کنند که من به ایران سفر کنم یا نه. این که بروم یا نروم به ما مربوط می شود. ما هستیم که در این باره تصمیم می گیریم. برنامه سفر من به ایران به قوت خود باقیست ولی امور یمن را نیز دنبال می کنیم. تحولات یمن برای ما بسیار مهم است. تصمیمات ما متناسب با تحولاتی خواهد بود که در آنجا روی می دهد.

ارودغان پیش تر گفته بود: ترکیه نمی‌تواند تلاش رژیم ایران برای سیطره بر خاورمیانه را تحمل کند. رژیم ایران باید این را بفهمد. این رژیم باید هر نیروی تروریستی را که در یمن، سوریه و عراق دارد، بیرون بکشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: