آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 فروردین ماه 1394 = 31-03 2015

مذاکرات اتمی؛ ظاهرسازی برای حفظ آبروی آقای اوباما!

گزارشگر سی ان ان درباره نتیجه احتمالی گفتگوهای هسته ای از لوزان گفت: هم اکنون از بیانیه ای بسیار مبهم و کلی صحبت می شود که در آن طرفین درباره همه چیز توافق ندارند.

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از لوزان نوشت: مقامات دیپلماتیک اعلام کردند پس از یک مارتن شش روزه از مذاکرات هسته ای با نتایج ضد و نقیض، رژیم ایران و شش قدرت جهانی روز سه شنبه آماده هستند تا برای اعلام توافق جهت ادامه مذاکرات، بیانیه ای کلی صادر کنند.

به گفته این مقامات در کنار این بیانیه مشترک، اسنادی نیز منتشر می شود که در آنها به جزئیات تفاهمات اشاره شده و به طرف های مذاکره اجازه می دهد که مدعی شوند پیشرفت به اندازه ای بوده که در دور دیگری نیز گفتگوها صورت بگیرد.

شبکه اسکای نیوز نیز گزارش داد برخی خبرها حاکی است طرفهای مذاکره کننده در پایان مذاکرات هسته ای در لوزان، بیانیه ای کلی صادر خواهند کرد.

این منبع افزود: به نظر می رسد این تنها نتیجه ای است که مذاکره کنندگان به آن رسیده اند تا از بحران زمان، یعنی نیمه شب امروز، رهایی یابند، زمانی که مذاکرات در آن به پایان خواهد رسید. به نظر می رسد مذاکره کنندگان در پی رسیدن به نتیجه ای هستند که شاید بتوان گفت از طریق آن حفظ آبرو شود. چه بسا این، وسیله ای باشد تا دولت آمریکا بتواند در برابر کنگره، ممانعت از افزایش تحریمها علیه رژیم ایران را توجیه کند زیرا قرار است کنگره روز چهاردهم آوریل آنرا بررسی کند.

این در حالیست که حسین موسویان، سخنگوی پیشین هسته ای با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد تمدید مذاکرات گفت: طولانی کردن مذکرات به ضرر جمهوری اسلامی خواهد بود، چون تحریم های اساسی به قوت خود باقی خواهند ماند و با توجه به کاهش وحشتناک قیمت نفت، دولت در اجرای برنامه های اقتصادی خود با مشکل مواجه خواهد بود.



Dariush March 31, 2015 01:57 PM

آقای چمبرلین نخست وزیر انگلستان با وجود همه مخالفت‌های شدید چرچیل با هیتلر قرارداد صلح امضا کرد و پس از بازگشت در فرودگاه یک ورق کاغذ را به همه نشان داده و گفت "این یک ورق کاغذ از جنگ جهانی‌ دوم جلوگیری خواهد کرد!"؛ تنها سرنگونی رژیم ایران میتواند صلح را به دنیا بر گرداند و امیدوارم تاریخ دوباره تکرار نشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوروش March 31, 2015 10:34 PM

اميدوارم که نتيجه مثبت در اين مذاکرات وتوافق نهايي امروز در لوزان ولغو پاره اي از تحريمها بتواند شايد در ظاهر هم که شده گره گشايي از مسايل اقتصادي مردم ستم ديده در ايران را در اين ساليان شود! و کمکي ناچيز به سفره آنها نمايد(البته اگر برادران قاچاقچي اجازه عبور اين کمک را هموار نمايند?? ونه به نفع خود بالا بکشند!)البته اين آرزو و خواسته هر ايرانيست که با برداشتن تحريمها وضع معيشتي بهتري پيدا کند و بتواند نفسي تازه نمايد ! ولي در جمع نتيجه اصلي اين توافقات هسته اي به سودو منفعت اين رژيم ديکتاتورو آخوند هاي حيله گر و روباه صفت ج ا خواهد بود! که آنها ميخواهنداز اين طريق يعني توافق پنهاني در جهت پيشبرد کاروادامه حيات خودو تثبيت رژيم فاشيستي ج ا را با حيله ومکر پا بر جا نگاه دارند! (که متاسفانه با خواسته آنها هم 1+5 کنار خواهد آمد) چرا که بابرداشته شدن اين اهرم هاي فشار بين اللملي از روي آنها خصوصادراموراقتصادي وبانکي! واجازه وايجادورود مجدد سرمايه گذاري و رقابت هاي تجاري کشور هاي خارجي در ايران! ديگر بار در آينده در جهان و کشور هاي غربي نه اين تمايل واشتياق و نه بهتر بگويم اين شانس واتحاد جمعي را که آنها بتوانند در يک پارچه کردن خود در مقابله و برخورد با بلند پروازي هاي رژيم ج ا در ديگر موارداز جمله حقوق بشردر ايران واختشاشات و ناامني ها و مسايل تروريستي که در کشور هاي حاشيه خليج فارس ميباشد را شاهد نخواهند بود! يعني به زبان ديگر بعد از اين ج ا با دستي باز تر و فراتر و قوي تر و گستاخ تر در پيشبرد مقاصد خود چه دروني و چه بروني عمل خواهد کرد! اي کاش چه خوب ميبود که حقوق بشر در ايران را حتماحتما يکي از شرايط والزامات اين توافقنامه (پنهاني) ميپنداشتند! چون عادي سازي و روابط سياسي بعد از اين توافقنامه و آنهم فقط هسته اي و آن هم پنهاني بين کشورها 1+5 و ج ا دليل والزامي بر رعايت حقوق بشر در ايران را نميکند! ( براي مثال کشور چين باروابط حسنه با تمام دنياوآن حقوق بشري اسفناک!)! اين ج ا است که بهيچ وجه قابل اعتماد واطمينان نبوده و نيست! ( کارنامه ننگين سي وشش ساله او نشان دهنده اين امر ميباشد! ) باميد روزي که ما شاهد سرنگوني کلي اين رژيم اجنبي آخوندي جبارو خونخوار و ناغز حقوق بشر باشيم! و ايران متعلق به ايرانيها گردد! کوروش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: