آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 فروردین ماه 1394 = 16-04 2015

بیانیه لوزان؛ آخوندها قانع نشدند/احضار مجدد ظریف

بهارنیوز: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از توضیحات علی‌اکبر صالحی درباره بیانیه «لوزان» قانع نشد و برای دومین بار، وزیر امور خارجه را به شورایعالی این مجمع فراخواند.

محمدجواد ظریف روز ۲۱ فروردین ماه جاري نیز برای توضیح درباره بیانیه «لوزان» به قم فراخوانده شده بود که بر طبق برخي اخبار منتشره در برخي رسانه ها، به علت نامعلومی در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حضور نيافت. در پی غیبت ظریف، علی‌اکبر صالحی٬ رئیس سازمان انرژی اتمی به جلسه مذکور رفت و توضیحاتی درباره مذاکرات «لوزان» ارائه کرد. گفته مي‌شود در این جلسه اعضای ارشد جامعه مدرسین خواستار انتشار جزئیات بیانیه «لوزان» و «فکت شیت» ایران شده‌اند.

در همين حال، یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرده است که ظریف برای توضیحات بیشتر به جلسه آینده این مجمع فراخوانده شده است.

آشتیانی افزود: بیانیه «لوزان» ابهامات فراوانی دارد که ظریف باید درباره آن‌ها توضیح دهد. به نظر مي رسد با روي كار آمدن دولت روحاني، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نيز به یکی از نهادهای ناظر بر عملکرد دولت یازدهم تبدیل شده است به نحويكه تاکنون چندین مقام دولت روحانی را به قم فرا خوانده و از آن‌ها درباره موارد مختلف توضیح خواسته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: