آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 فروردین ماه 1394 = 17-04 2015

اظهارات مقام اروپايی در باره تحریمها و اس300

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» می نویسد آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده در جریان مذاکرات اخیرش در تهران، نشانه ای از پیشرفت در جنبه های مورد نظر این نهاد در موضوع هسته ای (رژیم) ایران به چشم نمی خورد. رویترز اشاره می کند که پیش از این، آژانس از انتظار خود برای حصول پیشرفت در این مذاکرات گفته بود.

این در حالیست که معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته: خاتمه یافتن تحریم های رژیم ایران همزمان با تایید آژانس بین المللی انرژی صورت خواهد گرفت.

«هلگا اشمید» معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از سفر به مسکو در مصاحبه ای با خبرگزاری اینترفکس روسیه گفت تحریم های اتحادیه اروپا همزمان با تایید انجام تعهدات از سوی رژیم ایران و تایید آن توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در پاسخ به این سوال که آیا بلافاصله بعد از امضای توافق نهايی هسته ای، اروپا با لغو تحریم های رژیم ایران موافقت خواهد کرد، گفت: همانطور که در بیانیه لوزان آمده است تحریم ها تنها بعد از تایید انجام تعهدات از سوی ایران توسط آژانس بین المللی انرژِی اتمی لغو خواهند شد.

وی همچنین در خصوص تصمیم روسیه برای تحویل موشک های اس 300 به رژیم ایران گفت، ما قبلا نیز نگرانی های خود را در این خصوص به روسیه اعلام داشته ایم به ویژه در شرایط کنونی منطقه که ارسال این موشک ها می تواند بی ثباتی در منطقه را تشدید کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: