آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 اردیبهشت ماه 1394 = 21-04 2015

افشاگری جالب در باره دزدی علمی در نظام اسلامی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به فروش آزادانه پایان‌نامه در کشور گفت: تقلب علمی در کشور بیداد می‌کند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه فروش پایان‌نامه در کشور به حدی رشد یافته که به ایجاد بنگاه‌های اقتصادی در این خصوص منجر شده و افراد آزادانه در این زمینه فعالیت دارند، اظهارکرد: علیرغم وجود قانون در این حوزه اما، تقلب علمی در کشور بیداد می‌کند.

وی تصریح کرد: از یک سو باید وزارت علوم با اساتید، مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویانی که در این زمینه تخلف کرده‌اند، برخورد کند و از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در مقابل آنها بایستد و به این موضوع رسیدگی کند و مشخص شود که چگونه به این مراکز تهیه و فروش پایان‌نامه مجوز فعالیت داده شده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه وزارت علوم باید از چنین مراکزی شکایت کند، گفت: چنین فعالیت‌هایی از نظر قانونی و اخلاقی خلاف است و باید مجازات سنگینی برای خاطیان درنظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ادامه این وضعیت دزدی علمی را ترویج خواهد داد. فعالیت در این مراکز امروز به شغلی پردرآمد تبدیل شده است که آینده علمی کشور را به مخاطره خواهد انداخت. این موضوع بسیار حساس است و باید به صورت جدی با آن برخورد شود.

سلیمی با بیان اینکه به این منظور از وزیر علوم به منظور پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون و ارائه گزارش از روند برخورد و نظارت بر چنین مراکزی دعوت شده است، افزود: وزارت علوم باید برای اساتید و راهنمایانی که وظیفه مشاوره در تدوین پایان‌نامه‌ها را به عهده دارند تعیین تکلیف کند و با دانشجویانی که با این رویه مدرک تحصیلی خود را گرفته‌اند و دانشگاه‌هایی که عملکرد دانشجویان و فضای علمی خود را رصد نکرده‌اند نیز برخورد کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: