آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 اردیبهشت ماه 1394 = 23-04 2015

انتشار فیلمی توسط پاسداران علیه پسر رفسنجانی

روزنامه شرق: ارتباط بین عباس یزدان‌پناه و مهدی هاشمی سوِژه‌ای نیست که رسانه‌های اصولگرا بتواند از کنار آن به‌راحتی عبور کنند. خبرگزاری تسنیم (وابسته به سپاه پاسداران) روز گذشته در همین راستا، فیلم اعترافات عباس یزدان‌پناه را که در سال ٧٤ دستگیر و ضبط شده روی خروجی خود قرار داده است.

عباس یزدان‌پناه یک تبعه ایرانی - بریتانیایی بود که در سال‌های اخیر در امارات زندگی می‌کرد. او در سال ٢٠١٣ مفقود شد. رسانه‌های اصولگرا بعد از آن نام او را در کنار مهدی هاشمی قرار دادند و بعد از چندی هم اعلام کردند که او کشته شده است. همسر یزدان‌پناه اعلام کرده وزارت امور خارجه بریتانیا به او گفته شوهرش در جریان یک آدم‌ربایی جان باخته است. نام یزدان‌پناه، مصادف با ٢ قرارداد ایران وارد می‌شود؛ قراردادهای (گازی و نفتی) «کرسنت» و «استات اویل»

خبرگزاری «تسنیم» در این فیلم بخش‌هایی از اعترافات یزدان‌پناه را در کنار صحنه‌هایی تدوین‌شده و با صدای یک راوی منتشر کرده که از زندگی عباس یزدان‌پناه و ارتباطش با مهدی هاشمی و نحوه مفقودشدن او سخن می‌گوید. در ابتدای گزارش آمده «چه کسی از کشته‌شدن عباس یزدان‌پناه سود می‌برد؟». این رسانه در کنار برخی رسانه‌های دیگر سعی دارند مفقودشدن عباس یزدان‌پناه را به مهدی هاشمی نسبت بدهند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: