آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 اردیبهشت ماه 1394 = 04-05 2015

رئیس غیر ایرانی شرکت بزرگ داخلی کیست؟

آخرین آگهی تغییرات مربوط به شرکت شکر صافولا بهشهر نشان می دهد یک فرد غیر ایرانی ریاست هیأت مدیره آن را برعهده دارد.

به گزارش جهان، چندی پیش گزارشی به نقل از سایت ۵۹۸ با عنوان "درآمد میلیاردی وهابیون از بازار روغن ایران!" منتشر شد که در آن به نقل از وال‌استریت ژورنال آمده بود :«یک شرکت بزرگ سعودی به نام شرکت سعودی هلدینگ غذایی صافولا ۸۰% سهام شرکت صافولا بهشهر را خریداری کرده است دو کارخانه مواد غذایی زیر مجموعه صافولا بهشهر بیش از ۵۰ درصد از بازار روغن خوراکی ایران را در اختیار دارند. اين شركت در حال حاضر محصولات خود را با نام هاي تجاري « لادن، لادن طلايي، بهار، آفتاب، نسترن و ... » توليد و عرضه مي نمايد.»

پس از انتشار این گزارش، شرکت سهامی عام مارگارین با ارسال جوابیه ای به این خبر واکنش نشان داد. در جوابیه این شرکت آمده است:

"احتراما پیرو خبر منتشره در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در خصوص علامت و برند آفتاب که بعنوان محصول و زیر مجموعه شرکت صافولا بهشهر آمده، باستحضار می رساند نشر این مطلب خلاف واقع است.

علامت “آفتاب” و سایر علائم از قبیل آفتاب طلایی، خروس و خروس طلایی متعلق به شرکت مارگارین(سهامی عام) است وتمامی سهام متعلق به شرکت صافولا بهشهر در شرکت مارگارین در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط شرکت صد در صد ایرانی توسعه صنایع بهشهر از شرکت صافولا بهشهر خریداری شد و از تاریخ مذکور شرکت عربستانی صافولا بهشهر دیگر هیچ گونه مشارکتی(حتی یک سهم) در شرکت مارگارین ندارد و مراتب فوق از طریق اداره ثبت شرکت ها و سازمان بورس و اوراق بهادار بطور رسمی اعلام گردیده است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید این خبر فورا اطلاع رسانی شود و استقلال شرکت مارگارین و علائم آن به میزان خبر منتشره و در همان صفحه تذکر داده شود."

به گزارش جهان، این جوابیه تنها خروج شرکت صافولا بهشهر از شرکت مارگارین را نشان می دهد و تولید محصول با برند آفتاب را کاملا ایرانی عنوان می کند.

پیگیری خبرنگار جهان درباره صحت خروج شرکت صافولا بهشهر از صنعت تولید روغن در ایران نشان می دهد که این شرکت نه تنها از این صنعت خارج نشده بلکه نماینده آن در عرصه تولید شکر نیز مشغول به فعالیت است. بر اساس اطلاعات موجود در سایت روزنامه رسمی کشور که به تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۹۴ ثبت شده، مامون فالح سعید الداود به شماره گذرنامه ام-۴۲۶۲۷۰ به نمایندگی از شرکت صافولا بهشهر به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت شکر صافولا بهشهر انتخاب شده است.



sedaghat May 4, 2015 10:56 PM

کدامیک از اونها اصلیت ایرانی داره که حالا برای این یکی شاکی هستید؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: