آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 اردیبهشت ماه 1394 = 08-05 2015

سقوط هلیکوپتر؛ سفیر رژیم ایران قسر در رفت

سفیر جمهوری اسلامی در پاکستان که از طرف نخست وزیر این کشور برای افتتاح یک طرح تفریحی دعوت شده بود به دلیل مشغله کاری عازم این سفر که مرگ ۱۱ نفر از جمله دو سفیر و همسر دو سفیر دیگر را در پی داشت، نشد.

یک هلیکوپتر حامل دیپلماتهای خارجی در منطقه شمال پاکستان سقوط کرده است. در این حادثه که امروز روی داد دستکم 11 تن کشته شدند. سفیر نروژ و فیلیپین و همچنین همسران سفیران مالزی و اندونزی در میان کشته شدگان هستند.

به گفته منابع پاکستانی این هلیکوپتر 17 سرنشین داشته است و بقیه سرنشینان نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات پاکستانی از احتمال افزایش شمار تلفات ناشی از سقوط این هلیکوپتر خبر دادند.

این هلیکوپتر در حال انتقال هیئتی از دیپلمات های خارجی و مشاورانشان به منطقه گیلگیت بلتستان بود که بخشی از منطقه مورد مناقشه کشمیر محسوب می شود. قرار بود سفرا و دیپملماتهای خارجی در مراسمی در این منطقه شرکت کنند.

روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این حادثه در منطقه نلتر واقع در منطقه گیلگیت بلتستان روی داد. این حادثه زمان اتفاق افتاد که هلیکوپتر در حال فرود بود.

این هلیکوپتر از نوع MI17 و ساخت روسیه بوده است . گفته می شود که هلیکوپتر به ساختمان یک مدرسه برخورد کرده است.

برخی منابع نیز اعلام کردند طالبان پاکستان مسئولیت این سانحه را برعهده گرفته است.


سفیر رژیم ایران در پاکستان به سفر مرگ نرفت

ایرنا: سفیر جمهوری اسلامی در پاکستان که از طرف نخست وزیر این کشور برای افتتاح یک طرح تفریحی دعوت شده بود به دلیل مشغله کاری عازم این سفر که مرگ ۱۱ نفر از جمله دو سفیر و همسر دو سفیر دیگر را در پی داشت، نشد.

نخست وزیر پاکستان از علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی در اسلام آباد نیز برای شرکت در این مراسم افتتاحیه دعوت کرده بود، که وی به دلیل مشغله کاری در اسلام آباد، این هیات را همراهمی نکرد.







ghasem May 8, 2015 08:30 PM

ای کاش کسی نمیرفت به جز سفیر ایران ولی متاسفانه اینطور نشد چرا چون ایشان شهید میشدن ولی آنها که رفتن جان خود را از دست دادن و بیهوده هلیکوپتر روسی فقط به درد سران جمهوری جاهل اسلامی میخورد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر May 9, 2015 12:35 AM

از آنجا که جمهوری اسلامی با طالبان همدست است احتمالش هست که یا خود طرح این ترور را به طالبان داده باشند یا اینکه از طرح طالبان پیشتر آگاه شده بوده اند یا با آنها هماهنگ کرده بوده اند به هر حال هر ضربه ای به امنیت کشور های همسایه یک پیروزی برای حکومت نکبت اسلامی است مخصوصا پاکستان که درباره بلوچستان با جمهوری اسلامی همکاری نمی کند می تواند شریک خوبی برای به دردسر انداخته شدن باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: