آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 خرداد ماه 1394 = 24-05 2015

نظر ظریف در مورد عدم توافق هسته ای

به گفته مذاکره کننده ارشد هسته‌ای گفت‌و‌گو‌ها با گروه ۱+۵ درباره بازرسی‌های سرزده از تاسیسات هسته‌ای و بازرسی‌های مدیریت شده از تاسیسات نظامی بر اساس شرط جمهوری اسلامی یعنی انجام بازرسی‌ها 24 روز پس از ارایه درخواست از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ادامه دارد.

این درحالیست که وزیر خارجه فرانسه پیش تر این درخواست را مشکوک خوانده و گفته بود: در این 24 روز خیلی چیزها می تواند ناپدید شود.

ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی امروز به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطمینان داد که خطوط قرمز را در مذاکرات رعایت می کنند و در صورت عدم توافق نیز آسمان به زمین نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ظریف وزیر امور خارجه ضمن پاسخگویی به ابهامات نمایندگان، خواستار اعتماد به مذاکره کنندگان شد و اعلام کرد براساس دیدگاه های رهبری انقلاب و در چارچوب خطوط قرمز حرکت می کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه اطمینان داد که در مذاکرات هسته‌ای، خطوط قرمز را رعایت می‌کند و از نمایندگان خواست به شایعات توجه نکنند.

وی ادامه داد: ظریف با صراحت اعلام کرد اگر به توافق نرسیم، آسمان به زمین نمی رسد. همچنین برای دستیابی به توافق نهایی در چارچوب خط قرمزها و منافع ملی تلاش می‌کنیم.

حسین گروسی دیگر نماینده مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزئیات جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه گزارشی از اقدامات کارشکنانه سنای آمریکا ارائه داد و اعلام کرد سنا به دنبال سنگ اندازی در مسیر مذاکرات است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: