آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 خرداد ماه 1394 = 28-05 2015

استاد و شاگردش علیه نمادهای اعتراض و مقاومت

گفته شده است كه در پشت پرده حملات گسترده به فعالان حقوق بشر، گروه "ناياك" و تريتا پارسي قرار دارند كه به عنوان يك گروه لابي گر در خارج از كشور تلاش دارند چهره اي زيبا از جمهورى اسلامى به جهانيان نشان دهند.
***

,,,استاد میخواهد مرخصی ها را لغو کند و پا در رکاب شاگرد باشد تا با هم به «نسرین ستوده» و «محمد ملکی» و «محمد نوری زاد» حمله کنند. واقعا باید به افتخار شاگرد و استاد از جا بلند شد و به حال روزنامه نگاری ایران زار زد,,,


"ياران دولت بنفش" عليه "ياران نرگس"

حاميان دولت حسن روحانى كه مشهور به "اصلاح طلبان بنفش" هستند، در اقدامى جديد حملات گسترده اى را عليه فعالان مشهور حقوق بشر از جمله دكتر محمد ملكى و نسرين ستوده آغاز كرده اند.

به گزارش خبرنگار بزرگترين كمپين حقوق بشرى، دور جديد اين حملات ، پس از بازداشت نرگس محمدى و اقدامات اعتراضي فعالان حقوق بشر كه به "ياران نرگس" مشهور شدند، توسط فردى به نام عبدالرضا تاجيك كليد خورده است كه از حاميان سرسخت اكبر هاشمى رفسنجانى و حسن روحانى است.

تاجيك در صفحه فيسبوك خود نوشت كه بجاى نقد نظام جمهورى اسلامى بايد به نقد عملكرد افرادى چون محمد ملكى و نسرين ستوده پرداخته شود.

وى با اشاره به خبر بسترى شدن مادر ستار بهشتى در بيمارستان و تخريب هاى صورت گرفته عليه خانواده ستار، نوشت: "آیا عملکردهای افرادی چون آقایان محمد نوری‌زاد و محمد ملکی و خانم نسرین ستوده که ادعای فعالیت در حوزه حقوق بشر دارند و برخی از آنان به‌عنوان نمادهای آزادی‌خواهی نام می‌برنند، زمینه‌ساز این تخریب‌ها نمی‌شوند؟ آیا آنان با رفتارهای نمایشی که از خود بروز می‌دهند، موضوع حقوق بشر را لوث نمی‌کنند؟ آیا می‌توان رفتار آنان را مصداق معرکه‌گیری در حوزه‌های سیاسی و حقوق بشری دانست؟ "

اين نوشته تاجيك با واكنش هاى متفاوتى مواجه شد و در نخستين گام افرادى چون مسعود بهنود از حاميان اصلى دولت بنفش در بي بي سي كه اخيرا سردار سليمانى را "سردار عارف" نام نهاده بود، به حمايت از وى پرداخت و خطاب به تاجيك نوشت: "آقاى تاجيك عزيز در اين مواقع قبلا يك خبرى بده كه مرخصي ها را لغو كنيم و پا در ركاب باشيم وگرنه باز شليك ها شروع مي شود و شعارها از راه دور و يا الله. ما شاالله به انرژى و روحيه ات."

در مقابل، عمار ملكى فرزند دكتر محمد ملكى در صفحه فيسبوك خود به نقد مطلب تاجيك پرداخت و نوشت:" عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگاری که در فرانسه پناهنده شده و گاهی به اسم فعال ملی-مذهبی با رسانه ها مصاحبه می کند، مدتی است فعالیت اصلی اش حمله و توهین به کنشگران مدنی داخل ایران است. او در نوشته هایی که در ماههای گذشته در فیس بوک نوشته، بطور مستقیم و غیرمستقیم، به نسرین ستوده، محمد نوری زاد، نرگس محمدی، محمد ملکی، عیسی سحرخیز، و … حمله می کند و آنها را «دلقکان سیاسی و حقوق بشری» می نامد. امروز هم به بهانه خبر بستری شدن گوهر عشقی، مادر شهید ستار بهشتی، در بیمارستان و اخباری درباره حمله سایتهای حکومتی به خانواده ستار بهشتی نوشته «عملکردهای افرادی چون آقایان محمد نوری‌زاد و محمد ملکی و خانم نسرین ستوده که ادعای فعالیت در حوزه حقوق بشر دارند و برخی از آنان به‌عنوان نمادهای آزادی‌خواهی نام می‌برنند» زمینه ساز این تخریب ها بوده است. او نوشته که نسرین ستوده و محمد ملکی و محمد نوری زاد «با رفتارهای نمایشی که از خود بروز می‌دهند، موضوع حقوق بشر را لوث می‌کنند» و گفته «می‌توان رفتار آنان را مصداق معرکه‌گیری در حوزه‌های سیاسی و حقوق بشری دانست.»

با چند نفر از بزرگان و افراد اصیل ملی-مذهبی تماس گرفتم و از آنها پرسیدم که این فرد مساله اش چیست و با زدن این گروه از فعالان مدنی داخل کشور چه هدفی دارد؟ آنها از دست بداخلاقی ها و توهین های جناب تاجیک به افراد مختلف در داخل و خارج ایران دل خونی داشتند و ابراز تاسف می کردند ...

بنظر می رسد اگر فرض های بدبینانه را کنار بگذاریم – این فرد دنبال یک چیز است: مطرح کردن خود و دیده شدن، آن هم به روش برادر حاتم طایی!

با خود فکر می کردم واقعا آخر و عاقبت بخشی از روزنامه نگاران دوم خردادی به کجا رسیده که کار یکی از آنها در پاریس این شده که نسرین ستوده و محمد ملکی و محمد نوری زاد را «دلقکان سیاسی» و «معرکه گیران سیاسی و حقوق بشری» بنامد تا دیده شود!

تاسف بار تر آنکه آقای مسعود بهنود که استاد روزنامه نگاری بسیاری افراد از جمله جناب تاجیک بوده اند، در زیر این نوشته شاگرد خود، با اشتیاق می نویسد: «آقای تاجیک عزیز در این مواقع قبلا یک خبری بده که مرخصی ها را لغو کنیم و پا در رکاب باشیم وگرنه باز شلیک ها شروع می شود و شعارهای از راه دور و یا الله. ماشالله به انرژی و روحیه ات.»

استاد میخواهد مرخصی ها را لغو کند و پا در رکاب شاگرد باشد تا با هم به «نسرین ستوده» و «محمد ملکی» و «محمد نوری زاد» حمله کنند. گویی بالاخره موانع تاریخی اصلاحات در ایران را روزنامه نگاران محترم یافتند. ظاهرا با زدن این سه «معرکه گیر سیاسی» مشکل اصلاحات و دموکراسی و حقوق بشر در ایران رفع می شود. واقعا باید به افتخار شاگرد و استاد از جا بلند شد و به حال روزنامه نگاری ایران زار زد.

گفته شده است كه در پشت پرده حملات گسترده به فعالان حقوق بشر، گروه "ناياك" و تريتا پارسي قرار دارند كه به عنوان يك گروه لابي گر در خارج از كشور تلاش دارند چهره اي زيبا از جمهورى اسلامى به جهانيان نشان دهند.

در اين ميان، تلاشهاي فعالان حقوق بشر براي ارايه چهره واقعي نظام جمهورى اسلامى و دولت بنفش به جهانيان ، به مذاق رژيم خوش نيامده و اين گروه را كه از دلارهاى نفتى و حمايت هاى وزارت اطلاعات برخوردار است، مامور كرده تا با نفوذ در جمع اپوزيسيون و از طريق لايه هاى ضعيف، حمله به فعالان حقوق بشر را آغاز كند؛ پروژه اى كه به نظر مي رسد در روزهاى آينده نيز در دستور كار اين طيف قرار دارد.



نگهبان May 28, 2015 09:48 AM

این عبدالرضا تاجيك من خودم اونجا بودم و دیدم زنجیر پاره کرد و در رفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


البرز May 28, 2015 07:35 PM

وضع جمهورى كثيف اسلامى خرابتر از ان است كه خودفروختگانى مثل تريتا غير پارسى،مسعود بهنود معلوم الحال و تاجيك پست فطرت بتوانند ان را براى دنيا بزك كنند اين خيانت كاران در اينده نه چندان دور و اربابهايشان اخوندهاي جنايتكار مفتخور در دادگاه محاكمه خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ابیدر May 30, 2015 02:50 AM

برای شناخت بهتر مسعود بهنود توصیه میکنم مطلب اقای ایرج مصداقی تحت عنوان {مسعود بهنود مردی برای تمام فصول } را بخوانید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: