آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 خرداد ماه 1394 = 29-05 2015

علی اکبر در برابر تحریم‌های دشمن ایستادگی کرد

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س)گفت: حضرت علی اکبر(ع) جزو شهدایی است که در برابر تحریم همه جانبه دشمن نسبت به سپاه امام حسین(ع) مقاومت کرد و از ایشان می‌توان به عنوان الگوی ایثار و مقاومت یاد کرد.

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و نامگذاری آن با عنوان روز جوان اظهار کرد: آگاه به زمان بودن یکی از شاخصه‌های ضروری برای جوانان بوده، بنابراین افراد باید بصیرت نسبت به موقعیت و جایگاه خودشان نسبت به امام زمان خود داشته باشند. بصیرت، آگاهی، به روز بودن، عالم بودن، شجاعت و اطاعت‌پذیری از امام و بی‌باکی در وجود حضرت علی اکبر(ع) جمع شده است.
عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه اگر جوانی ابعاد وجودی حضرت علی اکبر(ع) را بشناسد، بدون تردید به عنوان الگوی تام از ایشان پیروی می‌کند، گفت: برخی افراد در جامعه وجود دارند که می‌توان از آنها به عنوان الگوی جامع بهره برد، حضرت علی اکبر(ع) یکی از این افراد است، به طوری که فردی بصیر، بینا و آگاه نسبت به وقایع زمان خود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) از ثبات عقیده، آگاهی و شجاعت برخوردار بود، حضرت عقب‌نشینی نمی‌کند، زیرا هویت دینی و بصیرت دارد، ولی امروز جامعه و جوانان از بحران هویت و نداشتن ثبات شخصیت در رنج و عذاب هستند.

ظهیری عنوان کرد: حضرت علی اکبر(ع) الگوی جامع در تمام ابعاد سیاسی، فکری، فطری، اجتماعی و آموزه‌های شخصی است، بنابراین باید شخصیت حضرت را در تمام ابعاد برای جوانان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع) فردی عالم در زمان خود بود، گفت: کمتر شخصیت حضرت به جامعه معرفی شده، حضرت در برابر امام خود تسلیم محض بود و تا آخرین قطره خون خود ایستاد و همه مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرد.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت جزو شهدایی است که لب تشنه به شهادت می‌رسد و در برابر تحریم همه جانبه دشمن نسبت به سپاه امام حسین(ع) مقاومت کرد و از ایشان می‌توان به عنوان الگوی ایثار و مقاومت یاد کرد.جوان امروز بداند که جامعه به انسان‌های باثباتی که بتوانند از آموزه‌های دینی بهره بگیرند، نیاز دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: